Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Ligger efter med betalning till skuldsanering
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Midsommar" data-source="post: 444628" data-attributes="member: 11792"><p>Den är knepigt formulerad och det gör det inte enklare med att om du missar en månad och alla betalningar görs med samma ocr (om det är så?) för betalar du då den missade eller den som ska betalas där?</p><p></p><p>För i ena fallet under fyra månader så har du antingen en som inte är betald sen fyra månader och i det andra är att du missar fyra betalningar med en månad.</p><p></p><p>Det bör då klart och tydligt någonstans vad och hur. Men människor har blivit usla på kommunikation.</p><p></p><p>Men ska jag tolka ovan citat så landar jag i (jag vet knappt för läste igen) att den är dåligt formulerad. Men hade det varit vid fyra tillfällen oavsett sammanhängande eller inte borde det stått följande:</p><p>"Om gäldenären <strong>vid</strong> minst fyra tillfällen ..." Men även då kvarstår frågan vilken betalning som ansetts. Normala vid alla andra är ju att man är lång tid försenad med en och i tid med övriga - men ocr och olika belopp hjälper till där men så får ändå praxis anses. För det håller ju inte att beta 60 kr plus 180 kr extra varje månad utan bara för den som släpar och den kan kosta 300 kronor till innan det börjar brinna rejält</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Midsommar, post: 444628, member: 11792"] Den är knepigt formulerad och det gör det inte enklare med att om du missar en månad och alla betalningar görs med samma ocr (om det är så?) för betalar du då den missade eller den som ska betalas där? För i ena fallet under fyra månader så har du antingen en som inte är betald sen fyra månader och i det andra är att du missar fyra betalningar med en månad. Det bör då klart och tydligt någonstans vad och hur. Men människor har blivit usla på kommunikation. Men ska jag tolka ovan citat så landar jag i (jag vet knappt för läste igen) att den är dåligt formulerad. Men hade det varit vid fyra tillfällen oavsett sammanhängande eller inte borde det stått följande: "Om gäldenären [B]vid[/B] minst fyra tillfällen ..." Men även då kvarstår frågan vilken betalning som ansetts. Normala vid alla andra är ju att man är lång tid försenad med en och i tid med övriga - men ocr och olika belopp hjälper till där men så får ändå praxis anses. För det håller ju inte att beta 60 kr plus 180 kr extra varje månad utan bara för den som släpar och den kan kosta 300 kronor till innan det börjar brinna rejält [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Ligger efter med betalning till skuldsanering
Topp