Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Leasing Santander/Hedin Bil

Hej!
Har bestämt mig för att leasa en bil då min gamla håller på att ge upp. Hittat Dacia för 1990kr/månad är. Verkar dock som att det går genom Hedin bil och Santander.

Jag har god inkomst på ca 40000kr brutto varje månad dock 3 gamla misskötta krediter som drar ner min UC. Betyg på D&B är bra även Creditsafe.

Förstår att Santander & Hedin tar full UC men blir det automatiskt avslag eller går dom in och kollar inkomst/skulder?

Inte jättesugen på att stå där på Hedin och få ett avslag.. Någon som har tips?

I somras råkade jag förövrigt gå med på Toyotas Kinto Share (bilpool/kortidsleasing) och såg efter att de tagit UC men det gick igenom..

Hjälp! (Vill absolut inte ha en dyr leasingbil då jag inte är en storanvändare av bilen förutom till jobbet)

Billån är ju mer manuellt än blancolån. Så om det är riktigt gamla grejer så kanske de tar den. De har ju säkerhet i bilen så om du börjar balla ur med betalningarna så står några råskinn på gården och hämtar bilen.

När du skriver billån så menar du leasing antar jag? Haha..
Jag får väl ringa och kolla hur det brukar se ut.

Billån är ju mer manuellt än blancolån. Så om det är riktigt gamla grejer så kanske de tar den. De har ju säkerhet i bilen så om du börjar balla ur med betalningarna så står några råskinn på gården och hämtar bilen.

Va? Nja. Billån är oftast helt automatisk prövning. Jag har köpt bil där kreditprövningen består av personnummer och varit ok efter långt under 10 sekunder från dom tryckt iväg ansökan

Va? Nja. Billån är oftast helt automatisk prövning. Jag har köpt bil där kreditprövningen består av personnummer och varit ok efter långt under 10 sekunder från dom tryckt iväg ansökan
Absolut de vill ju ha en smidig process för de som är låg risk.

Men de har mer manuella prövningar på billån än på blancolån och bedömmer olika givetvis pga säkerhet.

När du skriver billån så menar du leasing antar jag? Haha..
Jag får väl ringa och kolla hur det brukar se ut.
Billån är lån med säkerhet (avbetalningskredit) där du måste ha 20% kontantinsats.

Leasing heter Privatleasing om du tar det som privatperson :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp