Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Leasa elbil. en vinst då i slutändan?

Nu börjar jag lite som Bullen "som vanligt är det inte personen i filmen som skrivit brevet" då detta är lite tankar jag har.
Om jag skulle flytta ut på landet och då få bränslekostnader på ca:3000/mån för att ta mig till jobbet. Men jag har även tillgång till att ladda elbil gratis vid arbetsplatsen. Vore det då inte bättre att att leasa en elbil, betala lite mer än dom där 300:-/mån i leasing. Samtidigt får man ju göra avdrag för resor till/från jobbet när man deklarerar.
Är det inte en vinst då i slutändan med leasing? Givetvis inte en Tesla, men Kia m.fl. har idag ganska okej leasingkostnader på elbilar.
Leasing av ny bil med service o allt som ingår istället för att äga sin egna kanske 8-10 år gamla bil som också börjar kosta i service, reservdelar mm.

Vad tror ni?

Beror på hur långt du har på jobbet. Leasingavtalen omfattar visst många mil och övermil kostar skjortan.

Ja just det, milen får man hålla koll på.
Visste väl att det fanns en hake haha

3300 i månaden för en leaf och 1500 mil per år. Då får du inte ha mycket mer än 2,5 mil till jobbet och inte köra något annat än bara till och från jobbet.

Det är dessutom en beskattningsbar förmån om man fritt får ladda bilen på jobbet, så gratis blir det inte. De flesta arbetsgivare tar väl betalt per kWh för att slippa krångla med skatten, men då blir det ju inte heller gratis...

Jag har en leasingbil - bara en liten FIAT 500 dock. Den betalar sig självt nästintill pga milersättningen jag erhåller för körda mil i tjänsten.

Jag har en leasingbil - bara en liten FIAT 500 dock. Den betalar sig självt nästintill pga milersättningen jag erhåller för körda mil i tjänsten.

Fått en leasingbil under skuldsanering? Du hade väl en Peugeot?

2.5 mil var inte mycket, bättre att ta cykeln då.

Det beror väl på hur man värderar sin tid och sitt liv kanske. Det tar ju 2-3 timmar om dagen att cykla så långt om man inte är Lance Armstrong, i stället för att sitta bekvämt och mycket säkrare i en bil under en bråkdel av tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp