Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Leasa bil med mina förutsättningar

Hej alla!

Har lite funderingar kring leasing då vi i hushållet funderar på att byta bil. Tanken är att sälja vår nuvarande & lösa av några skulder inkl. Billånet på 70k.
När vi kollat på en del fordon på olika sidor så har det visat sig att vi kan sänka månadskostnaderna på bara bli av utgifterna som vi lägger på bilen vi äger just nu & ha en på leasing istället.

Vi kör inte mer än 2000mil i nuläget utan hamnar precis under om vi tittar på hur senaste året på ser ut med vårt fordon.

däremot är mina förutsättningar det som får mig att tvivla & vill gärna låta bli att göra förfrågningar bara för att samla på dem.

Undrar då från de som har erfarenhet hur pass svårt/enkelt det är att leasa. Vad som krävs för förutsättningar idag då jag gått igenom olika trådar men alla som gjorts vid olika tillfällen olika år. Vill helst ha ganska färsk info så att säga.

Har i nuläget 13 FF i UC
Utnyttjad skuld på 301.000
Årslön på 455.300

Finns det chans till leasing eller bör jag bara hoppa över & låta bli?

Smart! Fler och fler som räknar på leasing och ser man tjänar på det. Jag leasade i 6 år (2x3 år) sen har jag provat nu att äga en billigare bil i ett år. Besiktning, skador, skatt på flera tusen, vinterdäck, service , dricker mycket bensin mm mm Nu tänker jag leasa igen snart.
det enda jag kan tänka mig ställer till det för dig är dina 14 ff. Allt annat är lugnt ! Men tänk på att de flesta tar Bisnode, hur ser det ut där?

Smart! Fler och fler som räknar på leasing och ser man tjänar på det. Jag leasade i 6 år (2x3 år) sen har jag provat nu att äga en billigare bil i ett år. Besiktning, skador, skatt på flera tusen, vinterdäck, service , dricker mycket bensin mm mm Nu tänker jag leasa igen snart.
det enda jag kan tänka mig ställer till det för dig är dina 14 ff. Allt annat är lugnt ! Men tänk på att de flesta tar Bisnode, hur ser det ut där?

Har du under dom 2 avtalen fått betala för skador?
Vissa avråder pga av.den anledningen

Har du under dom 2 avtalen fått betala för skador?
Vissa avråder pga av.den anledningen
Aldrig några problem! Det har t o m varit skador på bilarna som de inte alls tagit upp. Det där är nog myt som uppstod i början av leasing hysterin för många år sen. Många skräck historier om hur folk betalade flera 10000kr. Känner många som leasat/leasar och det har aldrig varit problem. Har du skador på bilen får du ju fixa det genom försäkring innan du lämnar in bilen. Du får ju även tvätta ut och invändigt men det är normalt tycker jag

Min Bisnode ser lite sämre ut då jag hade en period där jag sökt lite större samlingslån för att få veck lite av de mindre lånen jag har, samt ett par avbetalningsföretag. Majoriteten är redan avbetalda men förfrågningarna syns ju än. På min senaste upplysning(2 månader sedan) så hade jag en 1. Däremot vet jag att sambon har en 6a vilket tydligen var Normal kreditvärdighet.

Hon har däremot lite större lån som vi betalar i större summor då vi vill bli av me dem.

Har ni eller någon annan en aning vilka företag som använder sig av Bisnode & vilka UC eventuellt andra typ av aktörer?

i nuläget klarar vi oss stabilt ekonomiskt men vill gärna få sålt vår bil, ta bort billånet & göra oss av med ett par smålån/avbetalningarna. Pengarna som blir över spara som en buffert.

Hej alla!

Har lite funderingar kring leasing då vi i hushållet funderar på att byta bil. Tanken är att sälja vår nuvarande & lösa av några skulder inkl. Billånet på 70k.
När vi kollat på en del fordon på olika sidor så har det visat sig att vi kan sänka månadskostnaderna på bara bli av utgifterna som vi lägger på bilen vi äger just nu & ha en på leasing istället.

Vi kör inte mer än 2000mil i nuläget utan hamnar precis under om vi tittar på hur senaste året på ser ut med vårt fordon.

däremot är mina förutsättningar det som får mig att tvivla & vill gärna låta bli att göra förfrågningar bara för att samla på dem.

Undrar då från de som har erfarenhet hur pass svårt/enkelt det är att leasa. Vad som krävs för förutsättningar idag då jag gått igenom olika trådar men alla som gjorts vid olika tillfällen olika år. Vill helst ha ganska färsk info så att säga.

Har i nuläget 13 FF i UC
Utnyttjad skuld på 301.000
Årslön på 455.300

Finns det chans till leasing eller bör jag bara hoppa över & låta bli?
Jag leasade en Tiguan via WV-finans 2019 med betydligt sämre förutsättningar än dig. Hade väl runt 30-40 ff och ca 380K i årslön. WV-finans tar Bisnode vid leasing.

Jag leasade en Tiguan via WV-finans 2019 med betydligt sämre förutsättningar än dig. Hade väl runt 30-40 ff och ca 380K i årslön. WV-finans tar Bisnode vid leasing.
Bra info! Det är just vw finans som jag överväger leasing från. De har ju bland annat Audi seat mm.

Rörande skador, beror vad vi pratar om.
Har du stenskott i vindrutan bör du åtgärda det innan du lämnar tillbaka bilen pga handlaren har inte samma typ av försäkring som du och kommer fakturera dig 5000+ jämfört med att du betalar 1000-2000kr beroende på din självrisk.

Har du massa skrapade dörrsidor o liknande, ja då får du förmodligen stå för en omlackering. Mindre skador som dörruppslag etc ses som normalt på en 3 år gammal bil.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp