Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lösa smslån Ica Banken

Hej!
Jag har blivit beviljad 300 000 i ett samlingslån hos Ica Banken för att lösa lån för hela beloppet.

Tillåter dem mig att lösa sms lån som ej syns på UC eller kan jag endast lösa lån och krediter som syns på UC?

Mvh

Har dom lönekrav på hela beloppet så är det enbart det som syns du kan lösa.

Har dom lönekrav på hela beloppet så är det enbart det som syns du kan lösa.

Tack för svar!
Ja, lösenkrav på hela beloppet.

Måste jag lösa hela summan på varje befintligt lån eller kan jag betala av delar av dem olika lånen jag har och dela upp pengarna på de olika lånen som jag önskar ?

Tack för svar!
Ja, lösenkrav på hela beloppet.

Måste jag lösa hela summan på varje befintligt lån eller kan jag betala av delar av dem olika lånen jag har och dela upp pengarna på de olika lånen som jag önskar ?
Vill du lösa lån utanför uc så lägger du ica pengarna på en kredit som du sen kan betala lån utanför uc med.

Vill du lösa lån utanför uc så lägger du ica pengarna på en kredit som du sen kan betala lån utanför uc med.

okej men säg att jag har ett lån som syns på UC som är på 100 000 kr.
Kan jag då betala 80 000 på detta lånet med Ica pengarna eller måste jag betala av det helt ?

okej men säg att jag har ett lån som syns på UC som är på 100 000 kr.
Kan jag då betala 80 000 på detta lånet med Ica pengarna eller måste jag betala av det helt ?
Det vågar jag inte svara på, men dom vill nog att ett lån ska nollas.

Det vågar jag inte svara på, men dom vill nog att ett lån ska nollas.
Tack för dina svar !

Okej, 300 000 är inte exakt rätt summa för att lösa X antal ”hela” lån, därför jag undrar. Om jag endast kan nyttja t.ex 270 000 för att lösa hela lån, behåller då ICA de resterande 30 000 utan problem ?

Men hur galet är det inte att man inte ska kunna lösa sms lån med samlingslån? Det är ju typ ett av syftena med samlingslån. :(

Men hur galet är det inte att man inte ska kunna lösa sms lån med samlingslån? Det är ju typ ett av syftena med samlingslån. :(

Jag måste också lösa endel lån utanför min uc med ett samlingslån nästa månad!

Känns ju ännu mer galet om de inte skulle godkänna att lösa sms-lån när de har denna info på sin sida.

Bilagor

• ECFC6E71-DFCF-4401-8E5D-50A43B90BAD4.png
    ECFC6E71-DFCF-4401-8E5D-50A43B90BAD4.png
    300.1 KB · Visningar: 277
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp