Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning

Hejsan frågar åt en vän

Hen skrev under delgivningskvitto digitalt förra veckan i onsdags.

Hen undrar om det finns någon möjlighet att hinna få skatteåterbäringen som betalas ut mellan 9-12 april innan kronofogden tar den?

Hejsan frågar åt en vän

Hen undrar om det finns någon möjlighet att hinna få skatteåterbäringen som betalas ut mellan 9-12 april innan kronofogden tar den?
Nja tveksamt skall till mycket tur om den hen är skyldig pengar inte ansöker om verkställhet några dagar efter dessa 10 dagar hon har på sig att betala går ut!

Hejsan frågar åt en vän

Det är ganska osannolikt att det utmäts, det är möjligen om dom begärt verkställighet direkt men det är otroligt sällsynt.

Det är ganska osannolikt att det utmäts, det är möjligen om dom begärt verkställighet direkt men det är otroligt sällsynt.
Oj, Okej. När utmäts isåfall skatteåterbäringen? Är det efter redovisning av inkomst inkommit till kronofogden?

Oj, Okej. När utmäts isåfall skatteåterbäringen? Är det efter redovisning av inkomst inkommit till kronofogden?
Nej, eftersom den inte, jag upprepar, inte har med saken att göra.
Du får sakna inkomst och ha vilka skäl du vill att behålla skatteåterbäringen, den utmäts om det så det enda du kunde handla mat med.
Sen utmäts eller avräknas om det finns skuld för verkställighet där avitiden passerat.

Nej, eftersom den inte, jag upprepar, inte har med saken att göra.
Du får sakna inkomst och ha vilka skäl du vill att behålla skatteåterbäringen, den utmäts om det så det enda du kunde handla mat med.
Sen utmäts eller avräknas om det finns skuld för verkställighet där avitiden passerat.
Okej så det är först efter avi tiden? Alltså skulle jag kunna svara på min delgivning :)

Jag har löneutmätning sedan november förra året. När jag då lämnade hushållets uppgifter hade min sambo resekostnader på 1000kr för bensin.
Nu har han sålt bilen och leasar en elbil istället. Då blir väl resekostnad 0 kr antar jag? Ska jag meddela kronofogden det? Mitt förbehållsbelopp kommer väl ändå vara detsamma?

Jag har löneutmätning sedan november förra året. När jag då lämnade hushållets uppgifter hade min sambo resekostnader på 1000kr för bensin.
Nu har han sålt bilen och leasar en elbil istället. Då blir väl resekostnad 0 kr antar jag? Ska jag meddela kronofogden det? Mitt förbehållsbelopp kommer väl ändå vara detsamma?
Inget krav.
Nej det blir annat, kan vara både högre och lägre beroende på era uppgifter i övrigt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp