Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning

Halloj folket

Nu har jag fått kika igång min löneutmätning
De ska dra 3067kr / månad
Förbehållsbelopp på 11628KR
(Inte max beslut antar jag så allt över sagd inkomst får jag behålla? Om jag ex skulle jobba övertid(?)

Nu till frågan,
Något sätt att tjäna lite extra kosingar i fickan medans man har utmätning som man inte behöver deklarera

Har en privat skuld jag ska betala av på jämsesides denna på några tusenlappar i månaden.

Tips för extra pengar speciellt nu under inflationen och där allt är 25x dyrare?

MvH

Nu till frågan,
Något sätt att tjäna lite extra kosingar i fickan medans man har utmätning som man inte behöver deklarera

Har en privat skuld jag ska betala av på jämsesides denna på några tusenlappar i månaden.
Det finns inga inkomster du inte behöver deklarera. Men vilket extrajobb som helst där du tjänar några tusen max, får du ju behålla tills en handläggare upptäcker det. då är det bara att byta extrajobb, osv.

Det finns inga inkomster du inte behöver deklarera. Men vilket extrajobb som helst där du tjänar några tusen max, får du ju behålla tills en handläggare upptäcker det. då är det bara att byta extrajobb, osv.
Hm okej
gäller det även vanliga jobben?
Har ex nyss bytt jobb (runt 20e) (fick första lönen på 4300kr) denna månad men löneutmätning beslutet står på tidigare jobb.
Hur snabbt brukar de upptäcka jobb byte etc?

Risken finns att det upptäcks om de väljer att granska deklarationen framöver. Då finns risken att ditt förbehållsbelopp minskar framåt

Risken finns att det upptäcks om de väljer att granska deklarationen framöver. Då finns risken att ditt förbehållsbelopp minskar framåt

Förbehållsbeloppet kan inte minska. Det bestäms på årsbasis och är konstant tills nästa uppdatering.

Förbehållsbeloppet kan inte minska. Det bestäms på årsbasis och är konstant tills nästa upp

Förbehållsbeloppet kan inte minska. Det bestäms på årsbasis och är konstant tills nästa uppdatering.
Ja precis, men om det upptäcks vid nästa uppdatering att man har haft för hög inkomst under tiden så kan väl förbehållsbeloppet minskas framåt? Då ska det ju finnas medel att fylla igen borttappet från förbehållsbeloppet.

Ja precis, men om det upptäcks vid nästa uppdatering att man har haft för hög inkomst under tiden så kan väl förbehållsbeloppet minskas framåt? Då ska det ju finnas medel att fylla igen borttappet från förbehållsbeloppet.
Nej, du tänker kanske på skuldsanering, där man är skyldig att anmäla förändrade inkomster.
Förbehållsbeloppet kan aldrig vara mindre än det lagstadgade beslutet. Oavett om du tjänar 45 000 eller 10 000 så kan du aldrig få behålla mindre än ca 4 500 ( idag) + hyra.

Nej, du tänker kanske på skuldsanering, där man är skyldig att anmäla förändrade inkomster.
Förbehållsbeloppet kan aldrig vara mindre än det lagstadgade beslutet. Oavett om du tjänar 45 000 eller 10 000 så kan du aldrig få behålla mindre än ca 4 500 ( idag) + hyra.
Okej, då har jag missuppfattat, jag ber om ursäkt.
Hur är det vid sjukdom och så då? Förändras förbehållsbeloppet då?

Okej, då har jag missuppfattat, jag ber om ursäkt.
Hur är det vid sjukdom och så då? Förändras förbehållsbeloppet då?

Förbehållsbeloppet förändras en gång per år enligt riksdagsbeslut.
Du är alltid garanterad att få behålla förbehållsbelopp + hyra.
Om din sjukpenning överstiger det, så utmäts det överskjutande beloppet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp