Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

löneutmätning vs Csn vs förbehållsbelopp

Får aldrig kläm på följande . Om båda partners har löneutmätning och en börjar plugga och får csn . Blir den andres förbehållsbelopp större då i och med att man ensam står för hyra utgifter och barn osv ?

Oavsett om du tjänar 20 000 eller 60 000 så är förbehållsbeloppet detsamma, det som skiljer är hur mycket av lönen som kan utmätas.

Oavsett om du tjänar 20 000 eller 60 000 så är förbehållsbeloppet detsamma, det som skiljer är hur mycket av lönen som kan utmätas.
Menar att förbehållsbeloppet måste ju ändras om jag ensam plötsligt står för hyran på tex 12000 med barn mot om man är 2 vuxna med inkomst !!?

Så då kan ju inte mitt förbehållsbelopp fortfarande vara 13000 kr som nu om
jag plötsligt står ensam för hyran på 12000kr?
Plus försörjning av barn osv ?

Då du blir ensam med inkomst (eftersom CSN inte räknas som inkomst) så får du ju behålla mer. Gå in på KFM:s sida o räkna ut hur det skulle se ut för dej.
@Terry_ du är väl i denna situation m din sambo som studerar?

Då du blir ensam med inkomst (eftersom CSN inte räknas som inkomst) så får du ju behålla mer. Gå in på KFM:s sida o räkna ut hur det skulle se ut för dej.
@Terry_ du är väl i denna situation m din sambo som studerar?
Inte än men om nån månad blir det så .

Hur lång tid tar det tror ni från att man anmäler ändrade uppgifter till K kring detta innan mitt förbelopp ändras ? Menar så att man inte står där en månad och knappt har pengar till hyran

Förbehållsbeloppet är alltid samma oavsett vad du tjänar.
Hyra, hemmaboende barn och läkemedelskostnader hör inte till förbehållsbeloppet.

Förbehållsbeloppet är alltid samma oavsett vad du tjänar.
Hyra, hemmaboende barn och läkemedelskostnader hör inte till förbehållsbeloppet.
Men jag kommer ju få behålla det dubbla ungefär enligt deras kalkyl på hemsidan när det bara är en av oss med inkomst .?

Men jag kommer ju få behålla det dubbla ungefär enligt deras kalkyl på hemsidan när det bara är en av oss med inkomst .?
Ja, så blir det ju när man ensam förväntas stå för boende och barn.

Jag blandade ihop förbehållsbelopp med normalbelopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp