Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

löneutmätning, vad händet nu?

så vare dagen kommen, dags för utmätning.

jag är numera arbetslös och jobbar ingenting. har noll kronor i inkomst.
förra deklarationen visar ju såklart inkomst på 120.000 men det har jag ju inte nu.

vad kommer hända nu då? jag bor hemma hos far och ingenting här är mitt.
kan jag skriva mig som uteliggare för att hålla familjen utanför?

en sak till. det går ju inte ens att välja inneboende på den där lappen dom skicka hem. sambo, särbo, gift bara?

alla tips tack.

totalt är mina skulder 120.000 hos kf. allt är inte där men det fylls på då jag inte orkar hålla seglet uppe. jag valde därför att bränna alla räkningar som kom hem och släppa taget om allt då det inte gick längre. får man en anmärkning kan man lika gärna få 300 till.
sedan obetalda lån utanför kf som jag inte hört något på flera månader, ex onea och trustbuddy som mjölkar ränta bara.

mina alternativ är att fly till sydamerika. har 40.000:- på skrill och aldrig titta tillbaka eller stanna här i sverige och jobba ihop resten av pengarna. alternativ två kommer ta lång tid i och med att det blir massor med ränta. kommer jag någonsin kunna betala tillbaka det här? hur mycket ränta betalar man på 1 år på summan 120.000?

söka skuldsanering?

Senast ändrad:
jag vet jag själv skrivit så mycket om utmätning och andra också här.ibland blir det som man upprepar sig hela tiden.använd sökfunktion så borde det komma upp en del.

men kort beskrivning är har du ingen inkomst så kan de inte starta en utmätning.utan då blir skulderna vilandes men räntorna tickar såklart på och på 1 år kan hela skulden ökat rejält.sen har du kanske läst att de kan komma hem ta grejer för att försöka sälja vet inte hur de gör om man bor hemma.men de borde inte ta nån hänsyn där heller.eftersom folk tom har blivit av med bilar som tillhör ens chef.de har tom gått in i förråd som tillhör grannen.istället för att ta grejer i den skyldiges förråd.jag tycker du skall berätta för din far hur det ligger till.

om du skall fly från skulderna anser jag man inte skall göra.utan göra rätt för sig.
bara börja ta tag i situationen med att ligga i rejält söka arbete.det finns alltid nått jobb att få även om man inte gillar det.gå runt i affärer och printa ut cv m.m och ge dom.man får inte vara kräsen i dagens samhälle när det kommer till arbete.
och inkomst kan behövas om du har planer på söka skuldsanering.

jag vet jag själv skrivit så mycket om utmätning och andra också här.ibland blir det som man upprepar sig hela tiden.använd sökfunktion så borde det komma upp en del.

men kort beskrivning är har du ingen inkomst så kan de inte starta en utmätning.utan då blir skulderna vilandes men räntorna tickar såklart på och på 1 år kan hela skulden ökat rejält.sen har du kanske läst att de kan komma hem ta grejer för att försöka sälja vet inte hur de gör om man bor hemma.men de borde inte ta nån hänsyn där heller.eftersom folk tom har blivit av med bilar som tillhör ens chef.de har tom gått in i förråd som tillhör grannen.istället för att ta grejer i den skyldiges förråd.jag tycker du skall berätta för din far hur det ligger till.

om du skall fly från skulderna anser jag man inte skall göra.utan göra rätt för sig.
bara börja ta tag i situationen med att ligga i rejält söka arbete.det finns alltid nått jobb att få även om man inte gillar det.gå runt i affärer och printa ut cv m.m och ge dom.man får inte vara kräsen i dagens samhälle när det kommer till arbete.
och inkomst kan behövas om du har planer på söka skuldsanering.

tack för svar.
men dom kan inte ta min pappas grejer. jag svär på gud att jag kommer sticka in kniv i han som kommer hit om dom börjar ta min pappas grejer.
vad har det med mig att göra?

dom kan ta min säng för det är allt jag har. en ikea bokhylla har jag också.

det var därför jag undrar hur man skriver ut sig från sitt hus? hur kan jag skriva mig som hemlös? jag menar, jag är ju över 18 år och jag har egentligen inget med min pappa att göra.

hur skriva sig som hemlös?

kontakta bostadsbolaget då säg att du avskriver dig att du ska flytta.
tycker detta är omoget hanterat.men vill du leva på gatan så är det ditt beslut.
lycka till

kontakta bostadsbolaget då säg att du avskriver dig att du ska flytta.
tycker detta är omoget hanterat.men vill du leva på gatan så är det ditt beslut.
lycka till

är det omoget att jag värnar om min familj och inte vill att kf ska ta saker som inte ens är mina? ursäkta mitt ordval men är du dum i huvudet?

jag ska inte leva på gatan, kommer ju såklart bo kvar men vill stå skriven som hemlös tills jag fått ordning på ekonomin.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp