Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning upphävd?

Hej! Är mammaledig och har således mindre inkomst (från fsk) vilket gjorde att jag fick ett brev från KFM nyligen om att min löneutmätning blivit upphävd.
Betyder det att tex skatteåterbäringen kommer att åka in på mitt konto i sommar eller åker det per automatik till KFM även om löneutmätningen ligger på is för tillfället?

(Inga spydiga kommentarer ang. mammaledighet och skulder tack! Vill bara ha svar på min fråga!)

Det här är inte Familjeliv så tror du slipper den sortens spydiga kommentarer här :)

Skatteåterbäringen lär du dock inte se röken av om du fortfarande har skuldsaldo även om utmätningen pausats.

Skatteåterbäringen tar dom ändå för alla med skuldsaldo.

Mätte dom ut från din lön eller från din föräldrapenning?

om det var från lönen, så ska du inte bli sådär jätteförvånad om det rätt var det är dyker upp ett löneutmätningsbeslut från föräldrapenningen i stället.

men din fråga, nä. skatteåterbäringen mäts ut.. enda chansen att klara dig ur det är att samtliga borgenärer återkallat verkställigheten från kfm.

Mätte dom ut från din lön eller från din föräldrapenning?

om det var från lönen, så ska du inte bli sådär jätteförvånad om det rätt var det är dyker upp ett löneutmätningsbeslut från föräldrapenningen i stället.

men din fråga, nä. skatteåterbäringen mäts ut.. enda chansen att klara dig ur det är att samtliga borgenärer återkallat verkställigheten från kfm.

De utmätte min lön. Jag gick på mammaledighet nu i jan och skickade in nya uppgifter om hur mkt jag får från fsk och då fick jag ett brev om att de upphävt löneutmätningen då det inte finns nåt att utmäta från fsk.

Om löneutmätningen upphävts, kan (eller brukar) borgenärerna återkalla skulderna? Tänkte eftersom de då inte kommer få pengar på typ 1 år..

De utmätte min lön. Jag gick på mammaledighet nu i jan och skickade in nya uppgifter om hur mkt jag får från fsk och då fick jag ett brev om att de upphävt löneutmätningen då det inte finns nåt att utmäta från fsk.

Om löneutmätningen upphävts, kan (eller brukar) borgenärerna återkalla skulderna? Tänkte eftersom de då inte kommer få pengar på typ 1 år..

Kan - absolut
brukar - olika

Dom lär ju i alla fall inte återkalla ngt innan ev skatteåterbäring är utfördelad

Sen gör dom olika, spontant brukar dom inte vilja ha det liggande allt för länge hos fogden (typ mer än ett par år) utan att få betalt, då det läggs på avgifter som borgenärerna får betala om inte kfm får in några pengar av dig.

Har du inte så kopiöst stora skulder kan du ju om inte annat ringa runt o be om avbetalningsplaner hos dina olika intressenter, du har lite förhandlingsövertag med tanke på att kfm just konstaterat "härifrån får ni inget i alla fall" och kopior på de besluten får alla som har skulder för verkställighet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp