Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Löneutmätning, tjänstledighet och skuldsanering?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 449227" data-attributes="member: 3402"><p>Precis - Det är reglerat i lag och handläggare ska ta hänsyn till allt som presenteras i ärendet. Totala bedömningen av ”Allmänna skäligheten”, så då får man bygga sitt fall runt det efter bästa förmåga då man ska bli bedömd.</p><p></p><p>Därför rekommenderar jag starkt att skriva ett personligt brev i detta fall och vända det till något positivt. Inte fokusera alls på några veckors inkomstbortfall. Eftersom det är totala bedömningen som gäller så fokusera jättemycket på allmänna delen allmänna skäligheten och bygg den i sin fördel istället för att skjuta sig själv i foten genom att gagga om inkomstbortfall.</p><p></p><p>Kan vara exempelvis argument som:</p><p></p><p>- Har släkt och familj inom det gröna och därav är jag naturligt intresserad av att också ingå i hemvärnet för att tjäna sveriges bästa och bidra med samhällsnyttigt engagemang.</p><p></p><p>- Har lärt mig jättemycket disciplin, beslutsamhet och ansvar senaste åren inom det gröna och det är ett intresse jag brinner inom och ser min framtid inom det militära efter (förhoppningsvis) jag har genomgått skuldsanering: Men det militära har också fått mig att ändra min medvetenhet och livsstil om vilken situation jag satt mig i. Det har resulterat i positiva ekonomiska faktorer som att jag har lärt mig strategiskt tänkande och att budgetering har blivit en naturlig del av vardagen i alla lägen. Men jag är också efter att ha tagit mycket hjälp och råd övertygad om att jag klarar av att rehabiliteras ekonomiskt och att skuldsanering är en permanent lösning och att jag är hårt beslutad att fixa det om ni ger mig chansen.</p><p></p><p>- Har tidigare umgåtts med lite mindre seriösa människor som har haft samma dåliga ekonomiska vanor. Men att jag tagit mig bort från miljön och är idag omringad av befälhavare och seriösa personer och i goda händer med positivt inflytande som motiverar en och vill se till att man tar ansvar, är lösningsorienterad och löser mina ekonomiska problem och jag får stöttning och hjälp i den processen.</p><p> </p><p>Det har också lätt till mer strategiskt tänkande och hur man lär sig överleva och leva snålt men också att jag har förhandlat om räntor och amortera det lilla som går under lång tid, men att jag fått söka hjälp då det inte räckt hela vägen och påbörjades tyvärr för sent.</p><p></p><p>- Militären har lärt mig att sätta rutiner: Allt från träning och kost till det ekonomiska, matlådor och planering och att handla in saker på second hand som gör mig övertygad att leva på existensminimum inte är något problem. Varken under eller efter skuldsanering. Skuldsanering är verkligen en sista utväg för att få ordning på min ekonomi och något jag är beslutad att det är den här vägen jag önskar gå om ni godkänner det.</p><p></p><p>Det spelar ingen roll om man söker jobb, söker skuldsanering, har en löneförhandling, säljer bil, köper bostad, förhandla med företag, ska marknadsföra ett varumärke, hur man kommunicerar i sociala sammanhang.</p><p></p><p>Med mer med mer… Kom på bra argument till varför du ska bli beviljad. Kom inte med dåliga argument som är negativt i din bedömning. Fokusera allt på dom positiva faktorerna</p><p></p><p>Strategisk kommunikation och vända saker till det positiva i sin fördel och se till att det blir fokus för att kunna maskera det negativa är en jätteviktig egenskap, speciellt om någon ska utvärdera en inför ex jobb eller skuldsanering då vill man bli sedd i rätt ljus.</p><p></p><p>95% av handläggarna har med garanti inte samma stenhårda mentalitet som dig Lock och bara kollar på hårda ekonomiska faktorer. Det finns en vilja hos majoriteten av folk att hjälpa den som verkligen försöker, nyttja den viljan till din fördel genom ex ett personligt brev och göra sitt bästa för att lyfta sig positivt i bedömningen och ha lite självbevarelsedrift.</p><p></p><p>Gå in med mentaliteten att du vill lägga fram argument som får en handläggare att vilja hjälpa dig bli beviljad är rätt väg att gå här i mitt tycke.</p><p></p><p>Vad är poängen att fokusera på inkomstbortfall när man kan fokusera på positiva saker i sin bedömning?</p><p></p><p>Alltid tänka att handläggaren vill hjälpa mig, så hur hjälper jag min handläggare på bästa sätt att hjälpa mig</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 449227, member: 3402"] Precis - Det är reglerat i lag och handläggare ska ta hänsyn till allt som presenteras i ärendet. Totala bedömningen av ”Allmänna skäligheten”, så då får man bygga sitt fall runt det efter bästa förmåga då man ska bli bedömd. Därför rekommenderar jag starkt att skriva ett personligt brev i detta fall och vända det till något positivt. Inte fokusera alls på några veckors inkomstbortfall. Eftersom det är totala bedömningen som gäller så fokusera jättemycket på allmänna delen allmänna skäligheten och bygg den i sin fördel istället för att skjuta sig själv i foten genom att gagga om inkomstbortfall. Kan vara exempelvis argument som: - Har släkt och familj inom det gröna och därav är jag naturligt intresserad av att också ingå i hemvärnet för att tjäna sveriges bästa och bidra med samhällsnyttigt engagemang. - Har lärt mig jättemycket disciplin, beslutsamhet och ansvar senaste åren inom det gröna och det är ett intresse jag brinner inom och ser min framtid inom det militära efter (förhoppningsvis) jag har genomgått skuldsanering: Men det militära har också fått mig att ändra min medvetenhet och livsstil om vilken situation jag satt mig i. Det har resulterat i positiva ekonomiska faktorer som att jag har lärt mig strategiskt tänkande och att budgetering har blivit en naturlig del av vardagen i alla lägen. Men jag är också efter att ha tagit mycket hjälp och råd övertygad om att jag klarar av att rehabiliteras ekonomiskt och att skuldsanering är en permanent lösning och att jag är hårt beslutad att fixa det om ni ger mig chansen. - Har tidigare umgåtts med lite mindre seriösa människor som har haft samma dåliga ekonomiska vanor. Men att jag tagit mig bort från miljön och är idag omringad av befälhavare och seriösa personer och i goda händer med positivt inflytande som motiverar en och vill se till att man tar ansvar, är lösningsorienterad och löser mina ekonomiska problem och jag får stöttning och hjälp i den processen. Det har också lätt till mer strategiskt tänkande och hur man lär sig överleva och leva snålt men också att jag har förhandlat om räntor och amortera det lilla som går under lång tid, men att jag fått söka hjälp då det inte räckt hela vägen och påbörjades tyvärr för sent. - Militären har lärt mig att sätta rutiner: Allt från träning och kost till det ekonomiska, matlådor och planering och att handla in saker på second hand som gör mig övertygad att leva på existensminimum inte är något problem. Varken under eller efter skuldsanering. Skuldsanering är verkligen en sista utväg för att få ordning på min ekonomi och något jag är beslutad att det är den här vägen jag önskar gå om ni godkänner det. Det spelar ingen roll om man söker jobb, söker skuldsanering, har en löneförhandling, säljer bil, köper bostad, förhandla med företag, ska marknadsföra ett varumärke, hur man kommunicerar i sociala sammanhang. Med mer med mer… Kom på bra argument till varför du ska bli beviljad. Kom inte med dåliga argument som är negativt i din bedömning. Fokusera allt på dom positiva faktorerna Strategisk kommunikation och vända saker till det positiva i sin fördel och se till att det blir fokus för att kunna maskera det negativa är en jätteviktig egenskap, speciellt om någon ska utvärdera en inför ex jobb eller skuldsanering då vill man bli sedd i rätt ljus. 95% av handläggarna har med garanti inte samma stenhårda mentalitet som dig Lock och bara kollar på hårda ekonomiska faktorer. Det finns en vilja hos majoriteten av folk att hjälpa den som verkligen försöker, nyttja den viljan till din fördel genom ex ett personligt brev och göra sitt bästa för att lyfta sig positivt i bedömningen och ha lite självbevarelsedrift. Gå in med mentaliteten att du vill lägga fram argument som får en handläggare att vilja hjälpa dig bli beviljad är rätt väg att gå här i mitt tycke. Vad är poängen att fokusera på inkomstbortfall när man kan fokusera på positiva saker i sin bedömning? Alltid tänka att handläggaren vill hjälpa mig, så hur hjälper jag min handläggare på bästa sätt att hjälpa mig [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Löneutmätning, tjänstledighet och skuldsanering?
Topp