Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning och FK vab

Jag undrar om
Jag har löneutmätning och vabbar nån dag får jag då behålla den utbetalning från fötdökringskasssn utöver mitt förbehålls flopp på lönen ? Det får jag väl precis som jag får behålla barnbidraget ?

Jag undrar om
Jag har löneutmätning och vabbar nån dag får jag då behålla den utbetalning från fötdökringskasssn utöver mitt förbehålls flopp på lönen ? Det får jag väl precis som jag får behålla barnbidraget ?
Ja det fick jag alltid göra, blir det gör mkt VAB kollar det kanske upp det sen men jag fick alltid behålla det

Vad bra . Vab en dag blir ca 850kr extra i inkomst då den 25:e. Bra det iaf
Fast extra inkomst blir det inte , eftersom jobbet kommer dra av en dag på lönen ! Alltså du får ut mindre från jobbet även om du har ett förbehållsbelopp ! Så mer fick inte jag behålla ! Tex säg jag skulle få behålla 14k ! Då fick behålla 13 000 kr från jobbet och sen typ 1000 kr från försäkringskassan

Förstår men vabbar du mellan 1-10 i månaden kommer den ersättningen 25:e samma månad och den månaden blir det således extra inkomst eftersom du får lön från fkrrgoehde månad och vab från innevarande månad tex nu i september .

Förstår men vabbar du mellan 1-10 i månaden kommer den ersättningen 25:e samma månad och den månaden blir det således extra inkomst eftersom du får lön från fkrrgoehde månad och vab från innevarande månad tex nu i september .
Stämmer ! Men månader efter blir det ju mindre då från jobbet

Stämmer det med ;). Om man inte vabbar varje månad haha

Men är det verkligen så?

Då tappar man ju massor med pengar då ersättningen för vabb är långt ifrån lön.

Vabb frånvaron dras ju på bruttolön innan fogden får sina pengar från nettobetalningen?

Eller tänker jag helt fel NU IGEN?

Men är det verkligen så?

Då tappar man ju massor med pengar då ersättningen för vabb är långt ifrån lön.

Vabb frånvaron dras ju på bruttolön innan fogden får sina pengar från nettobetalningen?

Eller tänker jag helt fel NU IGEN?
Min vän får alltid behålla sitt förbehållsbelopp på lönen och får hela ersättningen från Försäkringskassan. Arbetsgivaren minskar på beloppet de betalar in till KFM och skriver anledningen till varför, dvs VAB.

Min vän får alltid behålla sitt förbehållsbelopp på lönen och får hela ersättningen från Försäkringskassan. Arbetsgivaren minskar på beloppet de betalar in till KFM och skriver anledningen till varför, dvs VAB.
Precis samma som det var för mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp