Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning nytt beslut

Jag har haft nu löneutmätning sen april 2025. Nu blev min sambo arbetslös 1/1-26. Jag meddelade KF om det och fick då ett nytt högre förbehållsbelopp och de skickade bekräftelse om det till min arbetsgivare. Men nu ser jag på min lönespec. att jag ändå kommer få det lägre beloppet utbetalt. Mycket väl att jag var sent ute att anmäla detta. Men tror ni att KF kommer betala tillbaka det överskottet dom får eller kommer det nya beslutet gälla till nästa månad?

Jag har haft nu löneutmätning sen april 2025. Nu blev min sambo arbetslös 1/1-26. Jag meddelade KF om det och fick då ett nytt högre förbehållsbelopp och de skickade bekräftelse om det till min arbetsgivare. Men nu ser jag på min lönespec. att jag ändå kommer få det lägre beloppet utbetalt. Mycket väl att jag var sent ute att anmäla detta. Men tror ni att KF kommer betala tillbaka det överskottet dom får eller kommer det nya beslutet gälla till nästa månad?
Mest troligen återbetalas det.
Har det nya beslutet tagits efter att din arbetsgivare gjort lönen så blir det så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp