Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning kontra skuldsanering mån bet.

Har idag löneutmätning på ca 10tkr. Har rätt att behålla 17tkr. Hur har det sett ut för er när ni har fått förslag på inledande, har ni hamnat på samma summa som under löneutmätningen?

Betalade mer i skuldsaneringen.
Men samtidigt så har man två betalfria månader plus en buffert peng o att sanering är en tidsbegränsad period medan en löneutmätning kan pågå i evigheter.

Samma här betalat mer under saneringen

Buffertpeng? Hur fasiken ska jag då kunna betala mer?

Egentligen har jag ett avtal på att jag ska betala 8tkr för underhåll. Men KF räknar t.o.m. mindre än vad FK gör. Vilket jag inte kan förstå. Har tre barn. 5,7&10.

Bostadskostnad 4909 (egentligen högre)

Kostnader
Fullgörande av tjänst gäldenär 795
Sjukdom i familjen 300
Frivillig betalning av fordran med bättre rätt 5319

Beräkning baserat på lön per månad
Gäldenär
Inkomst + 36751
Skatt - 8710
Fullgörande av tjänst- 795
Total inkomst efter skatt + 27246

Beräkning av förbehållsbelopp
+
Normalbelopp 6186
+
Bostadskostnad 4909
+
Sjukdomskostnad 300

Ditt förbehållsbelopp 17509

Jag funderar vad som händer i processen då man har löneutmätning och de börjar med ens ansökan om skuldsanering? då det är 8 månaders väntetid och min ansökan inkom till kf 10/3

Jag funderar vad som händer i processen då man har löneutmätning och de börjar med ens ansökan om skuldsanering? då det är 8 månaders väntetid och min ansökan inkom till kf 10/3
Din löneutmätning fortsätter tills ett ev inledande. Först då stoppas löneutm.

Får du inledande så får du ett belopp att betala. Du själv sköter nu betalningarna till KFM. Det beloppet kan vara både högre o lägre än i utmätningen. Nu utreds vidare om du ska beviljas sanering el inte. De flesta som fått inledande brukar också beviljas om det inte dyker upp nått speciellt.

Tack så mycket för ditt svar❤️
Då har jag koll på processen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp