Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneökning/omprövning/skuldsanering

Hej,

Blev beviljad skuldsanering tidigare i år.

Fick idag veta min löneökning och fick hela 3000:- innan skatt.

Jag tänker att jag får söka omprövning.

Dock höjdes hyran med 500:- innan beslutet.

Vad tror ni, kommer det ske nån förändring för mig?

Eg så är inte din ökning så stor att du skulle behöva söka omprövning. 3000 kr i löneökning är ju före skatt så nettoökning plus ökade hyreskostnader ger inget stort ökat betalutrymme.
Men ompröva så är du säker iom att din sanering är så ny. Min högst okvalificerade gissning är att du inte kommer få någon förändrad betalplan på den summan i ökat betalutrymme.

Tack för svar :).

Jag tänkte på e nsak, hur kollar borgenärerna inkomsten?

Min årsinkomst blir aldrig full då jag har 4 barn som jag behöver vabba på och ta lite föräldraledigt vid lov och så.

Funderar på om det spelar in?

Blir ju inte riktigt sant att säga månadslönen gånger 12 för dit når ju inte min taxerade inkomst helt.

Min årsinkomst blir aldrig full då jag har 4 barn som jag behöver vabba på och ta lite föräldraledigt vid lov och så.

Blir ju inte riktigt sant att säga månadslönen gånger 12 för dit når ju inte min taxerade inkomst helt.
Genom att ta kreditupplysningar. Alla gör det inte men vissa bolag tar det regelbundet under saneringen efter att inkomsterna uppdaterats.

Det du taxerar är den verkliga årsinkomsten

Visst taxerar man även VAB/Föräldrarledighet osv som man får av Fkassan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp