Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låter dehär rimligt?

Hej på er alla

ibland kan jag inte tänka klart och då försöker jag googla fram ett bra svar och denna gången hamnade jag här.

känns som jag gjort så många misstag i mitt liv trots att jag för stunden följd magkänslan.

nu är det så att jag är ganska trött på mitt liv när det gäller den ekonomiska delen. Samma varje dag, varje vecka, varje månad år efter år.

Jobba sova äta betala räkningar och leva snålt resten av månaden. jag har gett mig själv en spark i baken, nu ska jag förändra min ekonomi till de bättre. Fylla på mitt sparkonto, från 0 till 100 tusen.

steg 1 är att flytta till en billigare lägenhet. Min nuvarande är uppsagd och jag flyttar in till den nya 1 dec.
från en nyrenoverad marklägenhet på 3 rum till en lite sliten men helt okej 2a på 3e våningen. Hoppas de är värt dom 1500 kronorna.

Steg 2 va tanken att sälja bilen, men efter värderingen var jag inte lika sugen. Kommer gå back 50 tusen. Inte jättesugen att fortsätta betala av lånet utan bil. Samtidigt där jag kan spara mest pengar, 6000 varje månad! Vad hade ni gjort? Inte jättesugen att sälja och betala av lånet i 9 mån när jag tänkte va utan bil ca 1 år.

Steg 3 tänkte jag va skuldfri jag har 3 lån idag på sammanlagt 260 tusen inkl billån på 200 tusen. Betalar 3000 för billånet och 2500-500 för dom andra 2.

alltså skulle jag kunna ha 1500+6000+3000 till annat varje månad. 10 500!!!

Måste tillägga att jag har 1 barn vv, 30 min på cykel till jobbet.

låter de rimligt vad hade ni gjort? Alla tips mottages. Annat man kan spara pengar på?

Angående bilen, vilket märke och modell? Var gjordes värderingen?

Du ska aldrig gå på vad en bilhandlare säger, dom ger alltid 30-40k mindre (i din prisklass) än vad den är värd för att täcka deras "omkostnader".

Kanske försöka sälja bilen privat istället beroende på vad det är för märke och pris såklart.
Back kommer du förmodligen gå ändå men kanske går att minska den summan rejält...

Beror kanske även på hur gammalt ditt barn är, behövs det köras på skola/fritids hobbys osv 30 min till jobbet på cykeln kan bli tufft men såklart genomförbart.

Har du lånat för att köpa bilen så kan det finnas äganderättsförbehåll beroende på vem du har lånat av, bilen kan stå som säkerhet och då får du inte sälja bilen utan att lösa lånet. I vissa fall finns det även angivet i bilregistret, kredit eller om man leasar, Leasing. Bilföretag som köper en bil med kreditskuld löser normalt skulden, men vid privat köp kan det bli problem, man kan som köpare bli av med både bil och pengar och som säljare bli anklagad för bedrägeri. Så kolla upp vad som gäller för dig, tyvärr är det väl så att man alltid förlorar på en bil affär, mer eller mindre...o_O Men lycka till och hoppas att det ordnar sig för dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp