Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låt oss diskutera kontanter

Hej!

Jag har inledande skuldsanering. Är dock beredd på att få löneutmätning.
En sak som jag sett återkomma i flera trådar på detta forum är tipset om att
ta ut så mycket kontanter man kan under tiden man inväntar löneutmätning.

För ca en vecka sedan ramlade jag in på en sida på Facebook där det diskuteras kontanter och enligt dem "alla problem" som kan komma med kontanter.

Jag blir mörkrädd, när jag ser/läser hur många blir nekade av att använda sina kontanter.
Diskuteras även om att många banker vill att man ska redovisa pengar man tagit ut eller behöver sätta in.
Har läst om de som fått bankkonton avslutade utan förvarning.

Jag hade en plan, att börja ta ut alla mina pengar som är över då jag betalt mina räkningar.
Dels för att jag vill spara dem, men också i ett syfte att inte ha pengar på mitt kort.
Men nu blir jag osäker.

Hur ser ni på detta?

Jag vet inte om jag får länka till gruppen på facebook, men den heter:

Bojkotta kontantfria affärer och restauranger

Jag har inte läst allt, men ser inlägg då och då och blir lite rädd.

Denna grupp har under bara några veckors tid kommit upp i över 90 000 medlemmar.

Ni som väljer att ta ut resterande pengar i kontanter i syfte för att lättare hålla er budget, eller för att spara, har ni haft problem med kontanter?

Hej!

Jag har inledande skuldsanering. Är dock beredd på att få löneutmätning.
En sak som jag sett återkomma i flera trådar på detta forum är tipset om att
ta ut så mycket kontanter man kan under tiden man inväntar löneutmätning.

För ca en vecka sedan ramlade jag in på en sida på Facebook där det diskuteras kontanter och enligt dem "alla problem" som kan komma med kontanter.

Jag blir mörkrädd, när jag ser/läser hur många blir nekade av att använda sina kontanter.
Diskuteras även om att många banker vill att man ska redovisa pengar man tagit ut eller behöver sätta in.
Har läst om de som fått bankkonton avslutade utan förvarning.

Jag hade en plan, att börja ta ut alla mina pengar som är över då jag betalt mina räkningar.
Dels för att jag vill spara dem, men också i ett syfte att inte ha pengar på mitt kort.
Men nu blir jag osäker.

Hur ser ni på detta?

Jag vet inte om jag får länka till gruppen på facebook, men den heter:

Bojkotta kontantfria affärer och restauranger

Jag har inte läst allt, men ser inlägg då och då och blir lite rädd.

Denna grupp har under bara några veckors tid kommit upp i över 90 000 medlemmar.

Ni som väljer att ta ut resterande pengar i kontanter i syfte för att lättare hålla er budget, eller för att spara, har ni haft problem med kontanter?
Jag tog ut kontanter när jag släppte allt efter att räkningarna var betalda.
Handlade alltid på Willys som tar kontanter.
För mig har det aldrig varit något problem.

Finns en del automatmackar som tar kontanter. Även de flesta livsmedelsaffärer.

Bör inte vara några stora problem. Man får styra om inköpen om man blir nekad, egentligen inte svårare än så.

Jag är med i den gruppen. Tycker det är helt sinnessjukt att man inte kan betala med pengar längre. Sen ska allt övervakas också.

På mitt jobb är det kontantfritt och var även på hotellet jag jobbade innan. Fördelen var att man sparar tid och risken för rån minskar men när det var ju deras sätt att börja skatta på dricksen också som vi annars fick behålla i kontanter efter varje pass. Så fult. Levde på den dricksen många gånger förut :'(

Du kan inte överföra till någon anhörig eller kompis?
Vet dock inte om detta är okej? Om man överför till någon annans konto istället för att ta ut?

Du kan alltid ha kontanter undanstoppade och sen sätta in dem i en insättningsautomat precis innan du ska använda dem.

Jag tycker kontanter är super viktigt att ha mwd sig. Många gånger bankerna ligge nere och ta flera timmar innan de kommer igång

Använder i princip aldrig kontanter men har alltid med mig några hundra om det blir något kort problem. Håller med vi borde ha kontanter mer med tanke på att vid en cyberattack kommer man kanske inte kunna använda kort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp