H
Hmm..
Gäst
Poäng: 0
Har tittat på ett objekt som verkar väldigt intressant, ligger lite avsides och till ett bra pris (400k). Har några lån och krediter men med tanke på det låga priset på objektet trodde jag inte att det skulle påverka avsevärt..
Skickade in en ansökan om lånelöfte på 500k (bättre att ta lite höjd vid ev. budgivning) hos Handelsbanken igår. Blev idag uppringd av en bankman på det lokala bankkontoret som sa att han ej kunde godkänna lånelöftet. Han sa ej varför och när jag frågade så sa han att det fanns vissa faktorer som påverkade till att de inte kunde godkänna detta.
Nån som kanske kan hjälpa mig förstå varför jag blev nekad? Jag har inga anmärkningar, aldrig haft.
UC som Handelsbanken tog innehöll
4 tidigare UC-förfrågningar (krediter mellan 1000-1500) från känd hemelektroniksfirma.
INKOMSTUPPGIFTER 2014
Överskott av tjänst - 276K
KREDITENGAGEMANG
Blanco - 58K
Kredit - 29K
Tot utnyttjat - 86K
Tot beviljat - 123K
(innan någon påpekar så har jag börjat ta bort och sänka outnyttjade krediter).
Tackar!
Skickade in en ansökan om lånelöfte på 500k (bättre att ta lite höjd vid ev. budgivning) hos Handelsbanken igår. Blev idag uppringd av en bankman på det lokala bankkontoret som sa att han ej kunde godkänna lånelöftet. Han sa ej varför och när jag frågade så sa han att det fanns vissa faktorer som påverkade till att de inte kunde godkänna detta.
Nån som kanske kan hjälpa mig förstå varför jag blev nekad? Jag har inga anmärkningar, aldrig haft.
UC som Handelsbanken tog innehöll
4 tidigare UC-förfrågningar (krediter mellan 1000-1500) från känd hemelektroniksfirma.
INKOMSTUPPGIFTER 2014
Överskott av tjänst - 276K
KREDITENGAGEMANG
Blanco - 58K
Kredit - 29K
Tot utnyttjat - 86K
Tot beviljat - 123K
(innan någon påpekar så har jag börjat ta bort och sänka outnyttjade krediter).
Tackar!