Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låneförmedlare vs kontakta bankerna direkt?

Hej,
En fråga. Spelar det någon roll med förutsättningarna om man ansöker om att samla lån tex hos Lendo eller kontaktar bankerna själva som dem samarbetar med?

Kanske dum fråga men då är det väll tur att det här formatet finns så man kan få svar på det. ;)

Grejen är den att tar du via förmedlare kollar denna 20 banker på en upplysning.

Om du får nej utav första banken när du kollar själv - och andra då har du redan bränt 2 förfrågningar och förmodligen är helt körd.

Grejen är den att tar du via förmedlare kollar denna 20 banker på en upplysning.

Om du får nej utav första banken när du kollar själv - och andra då har du redan bränt 2 förfrågningar och förmodligen är helt körd.
Jo precis därav känns det bättre med låneförmedlare. Men ser så mycket trådar där folk själva kontaktat bankerna och låter som det funkat bra därav blir jag lite kluven.. :)

Låneförmedlare skulle jag säga.

Nyfiken fråga. Om man söker efter samlingslån idag använder även stora aktörer sig av Kreditz och Tink o liknande tjänster för att kolla alla transaktioner? Eller behöver man bara verifiera bankkontot på annat sätt?

Generellt större chans att få beviljat något via förmedlare.
Generellt lägre ränta direkt mot bank då dom slipper betala lendo

Som @Lasseman skriver men även, vissa banker erbjuder högre om du går via direkt till dem kontra låneförmedlare:)

Jag har också erfarenhet att jag har blivit beviljad enklare om jag kontakt banker direkt. Collector och resurs har inte kommit när jag sökt hos Lendo men fått lån via dom när dom ringt upp. Gillar också med dessa att om kan ge dom exakt vad man har i lån och inkomst osv så kan du rätt säkert ge besked utan uc. Dom måste givetvis ta uc för att se du uppgett stämmer men då slipper man slösa uc om dom ändå inte tror dom kan bevilja. Funkat bra för mig iaf

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp