Lånbyte.se har något provat dem??

Egen aktör

Lånbyte är en oberoende aktör som jobbar för att sänka räntan på ditt bolån. Vårt oberoende gör att vi kan förhandla med alla banker i Sverige. Att ansöka om ett erbjudande är alltid kostnadsfritt och du behöver inte nödvändigtvis byta bank.
VD: Alexander Widegren

Många bolån är idag oförhandlade

Tillhör du en av dem som borde betala lägre? Lånbyte är ett bolag med ett nytt tänk i en konservativ bransch. Nästan tre av fyra svenskar betalar idag för mycket i ränta på sina bolån, vilket är något som vi vill ändra. Vi jobbar för att du ska få en lägre boränta.

Vi hjälper bolånetagare att förhandla sin boränta med banken. Kunden betalar en avgift endast om Lånbyte lyckas förhandla fram ett bättre bolåneerbjudande än vad kunden har – och kunden väljer att acceptera erbjudandet.

Vi arbetar för dig

Medarbetarna på Lånbyte har god kunskap om räntemarknaden och är experter på att förhandla boräntor. Just därför ökar chanserna att vi lyckas sänka din boränta jämfört med om du själv gör det. Eftersom Lånbyte.se har många kunder ökar också chansen för oss att kunna förhandla till dig bättre villkor från bank då vi företräder många bolånetagare (i vår värld kallade bolånesparare).

Lånbyte är ett finansiellt institut som är registrerat hos Finansinspektionen. Detta innebär att du som kund kan vara trygg i att Lånbyte följer de regler och lagar som gäller vid finansiell verksamhet.

Lånbyte använder sig även av UC vilket gör att vi kan hjälpa dig att ränteförhandla utan att riskera att sänka din kreditstatus vilket sker om många banker tar kreditupplysningar på dig.

Lånbyte

Jag testade och fick svar från två olika banker. Tog några dagar tills jag fick svar och sedan ringde en trevlig själ. De fick ner min ränta med 50 punkter, men jag hade redan 60 punkters rabatt så det blev inte någon affär. Däremot skulle jag nog rekommendera tjänsten - det kostade liksom ingenting då de inte kunde hjälpa mig.

Lånbyte

Jag anmälde mig till lånbyte, de tog en UC innan jag fick erbjudande. Jag fick erbjudande från tre olika banker. Alla ville att jag skulle bli helkund hos dem, förutom en. Jag har handelsbanken idag och byter nu till en aktör som heter BättreBolån. Jag fick 65 punkter rabatt och de var villiga att baka in mitt blanco i bolånet! Bra tjänst, något långsam. Hela processen från början till slut tog 1 månad. Trevliga på telefon. Pratade med två olika personer.

Någon annan som har erfarenhet?

Men...hur länge får du den rabatten ? jag har för mig att Bättre bolån raggar kunder med en ränterabatt första året, men sedan... bättre bolån är väl samma sak som Sbab (det är ju iaf från Sbab pengarna kommer) så jag gissar att efter det första året är det Sbabs rabatter som gäller.

bra

Det tog ca en månad innan allt var klart.
Vi fick hjälp att utöka lånet inför renoveringen också :)

Jag är civilekonom och trodde jag var bra på att förhandla, men de lyckats utöka vår rabatt med ytterligare 15 punkter.

Angående ränterabatten så är det ngt man måste förhandla hos alla banker varje år (länsföräskringar har ett alternativ där man kan förlänga det- tror jag...) så det är ingen skillnad mot när man gör det själv.

Största skillnaderna är att det dras en UC inför förhandlingen och inte av varje bank och den stora tidsbesparingen- jag brukade ringa runt, boka möte med banken osv... piuh!

Glöm inte betala forumägaren för annonsplatsen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp