Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna pengar med skuldsaldo

Jag skulle behöva låna 10.000kr eller iallafall 2000-5000kr nu i veckan som kommer.

Jag har betalningsanmärkningar och ett skuldsaldo hos kronofogden på 21.000kr.
Annars inga andra skulder.
Bor i hyresrätt.

Jag är tacksam för tips

Är och ska vara 100 procent totalt omöjligt med dom summorna. Hoppas det stämmer

Jag skulle behöva låna 10.000kr eller iallafall 2000-5000kr nu i veckan som kommer.

Bor i hyresrätt.

Jag är tacksam för tips
Går inte, får låna av vänner eller sälja så mycket du kan

Nej det ska inte beviljas något till dig utan säkerhet, och att börja krångla med pant eller borgensman för så små summor gör ingen

Testa med JAK Bank som Kanelbulle skrev tips om i ovan tråd. Fick 100.000 kr i lån efter att blivit godkänt på hemsidan, sen samtal med handläggare. Det med 3 anmärkningar och ca 50 FF

Senast ändrad:
Väldigt väldigt stor skillnad på betalnings anmärkningar och aktivt skuldsaldo

Skuldsaldo är värst.
Med betalningsanmärkning kan man tyvärr få lån.
Med skuldsaldo går det väl enbart samla via "skuldfinansiering" på Svea och Nystart eller vad dem heter men då utökas inget nytt.

Betalnings anmärkningar kan ju vara betalda och klara för 2 år sedan medans skuldsaldo är ju en aktiv skuld just nu som man inte betalat så mycket värre

Bor i hyresrätt.

Jag är tacksam för tips
(Nu kanske jag låter hård men….)

Till att börja med så är det bra att vara klar med hur mycket man ska låna/behöver.
Först skriver du 10000 senare 2000-5000 i samma mening? Bara där kan man få intrycket att det känns lite si och så där med utlåning till dig.

Skulle säga till 100 % att det är omöjligt med ett skuldsaldo på 21000 kronor. Känns också onödigt att dra på sig nya lån (skulder) när du inte grejat att betala av de 21000 du redan är skyldig.
Kan du låna av någon närstående? Panta in något? Brukar inte uppmana till svartjobb….men kanske något svartjobb? Ta ut förskott på lönen eller så?
Du kan väl kolla JAK Bank annars, men rekommenderar det ju inte vilket bara innebär ännu mer skulder och problem (om du ens blir beviljad vilket jag ganska så starkt betvivlar).

Kan dessa pengar annars vänta lite?
Slutligen säger jag som jag brukar säga i dom flesta fallen: Hoppas att det löser sig!:tummen::)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp