Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

låna 600 000 direkt vs 2*300 000

Hej! En fråga om hur jag ska resonera framöver.
Mitt mål är att inom fem-sex månader låna totalt 600 000 för att samla lån.
Jag vill låna så mycket som möjligt på lån 1, och resterande på ett eventuellt lån 2.
Upplever ni som har provat att man får färre erbjudanden (även på mindre belopp/annan återbetalningstid) om man söker 600 000? (jag vet att det är få som lånar ut 600 rakt av, men är det lönlöst att ens försöka och skrämmer det långivarna att man vill låna så mycket?).

Vill inte låta dryg men att fråga om det är möjligt att låna 600 utan någon som helst indata är som att jag skulle fråga om jag får trillingar i framtiden. för att kunna hjälpa dig behöver vi veta bla bef skulder, inkomster, ff, skuldsaldo etc. Vi ska hjälpa dig om vi vet förutsättningarna

Jag ser väldigt ofta trådar här (alltså extremt ofta) där skribenter undrar om hur dom ska resonera när dom tar sitt samlingslån om Tre-Fyra månader eller hur dom ska resonera när dom gör sin ansökan senare i höst eller i värsta fall, nästa sommar.

Med det sagt så finns det inga dumma frågor, vi är ju här för att hjälpas åt. Däremot så har jag lärt mig efter dessa 10-15 år i träsket att förutsättningarna ALDRIG är som man tror när man ställer frågan så här långt tidigare. Det är så mycket som ändras längs vägen som exemplevis en onödig UC-Förfrågan eller att helt plötsligt tycker Credway upp som kredit eller vad det nu kan vara.

Men för att ändå ge ett generellt svar så hade jag sökt 350 & sen 250.

Hej! En fråga om hur jag ska resonera framöver.
Mitt mål är att inom fem-sex månader låna totalt 600 000 för att samla lån.
Jag vill låna så mycket som möjligt på lån 1, och resterande på ett eventuellt lån 2.
Upplever ni som har provat att man får färre erbjudanden (även på mindre belopp/annan återbetalningstid) om man söker 600 000? (jag vet att det är få som lånar ut 600 rakt av, men är det lönlöst att ens försöka och skrämmer det långivarna att man vill låna så mycket?).

Tack för svar. Skulle ha varit tydligare i min frågeformulering. Min fråga var generellt menad och inte specifikt utifrån mina förutsättningar. Hoppas att jag kan formulera frågan bättre nu: Får man enligt era erfarenheter lika många erbjudanden även på lägre belopp om man söker ett så högt belopp som 600K? Eller blir bankerna avskräckta och låser de sig vid att man har sökt just en såg hög summa (eller kanske förutsätter att man inte är intresserad av lägre belopp)?
Exempel: Du söker 350 000, men blir erbjuden 300 000 av Bank Felix. Är det lika troligt att den banken som erbjuder dig 300 även kommer att ge dig det erbjudandet även om du har sökt på 600?
Lite om mina förutsättningar. Lån/krediter: cirka 650. Lön: 400 000. UC-score: 2,1. Underskott: 54. Fem FF (1 försvinner 25 maj). Inga ärenden hos Kronofodge, inga anmärkningar.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp