Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna 130.000 för bil med inte så bra UC.

Jag är just nu i behov utav en ny bil (har en just nu som rasade och är inte värd att fixa) och har kollat på att skaffa ny bil, bilen jag har kollat på kostar 130.000, mitt UC betyg ligger på 5.6 och finns ett par kreditupplysningar (osäker på exakt antal).

Tror ni det finns någon som helst möjlighet att få lån i den summan?

Jag är just nu i behov utav en ny bil (har en just nu som rasade och är inte värd att fixa) och har kollat på att skaffa ny bil, bilen jag har kollat på kostar 130.000, mitt UC betyg ligger på 5.6 och finns ett par kreditupplysningar (osäker på exakt antal).

Tror ni det finns någon som helst möjlighet att få lån i den summan?
Billån är bland det lättaste lånet att få då det finns säkerhet. Har du 20% i insats? Sen spelare det också stor roll vart du tänker köpa bilen då olika handlare tar olika typer av upplysningar. Annan relevant info är summan på blancolån och krediter samt inkomst. Ett par upplysningar och 5,6 i score kan jag inte tänka mig är något direkt hinder utan det är nog dom andra nämnda faktorerna som avgör.

Billån är bland det lättaste lånet att få då det finns säkerhet. Har du 20% i insats? Sen spelare det också stor roll vart du tänker köpa bilen då olika handlare tar olika typer av upplysningar. Annan relevant info är summan på blancolån och krediter samt inkomst. Ett par upplysningar och 5,6 i score kan jag inte tänka mig är något direkt hinder utan det är nog dom andra nämnda faktorerna som avgör.
20% i insats kan nog lösas, vilken upplysning de tar vet jag inte då det inte står hos dem utan står bara att man ska kontakta dem vid intresse.
Jag är kund hos Länsförsäkringar och har allting hos dem (försäkringar, bankkonton etc), tror du det skulle vara bra idé att ansöka om billån via dem istället för bilhandlaren?

Du får höra med bilhandlaren i så fall. Kan ju vara en bra tid att förhandla ner räntan i och med Coronan. Annars finns det väldigt bra info att få här på forumet om vad som gäller men då måste du precisera din förutsättningar. Blanco, krediter och inkomst och gärna vilken bil du är intresserad av så kommer få bra svar.
Det går ju även och hitta andra lösningar som tex blanco till insats och sen billån eller bara blanco beroende på förutsättningar. Leasing kanske också är ett alternativ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp