Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Låna 10000, Vad är bästa alternativ?

Tjena

Jag behöver låna 10000 och kommer att kunna betala tillbaka inom 3-4 månader. Vad är bästa alternativ? För tillfället studerar jag och bor hemma hos mina föräldrar, lever på aktivietstöd och får 9900 i månaden. Jag har inte så mycket utgifter, lite klarna skulder men inte mycket mer. Kommer jag få godkänt om jag ansöker om ett sms lån? Isf vilka har lägst ränta?
Tusen tack

Omöjligt att svara på... vad har du för deklarerad inkomst 2017?? Det är detta som bolagen går på fram tills 2018 blir färdigt. Pluggade eller jobbade du 2017?

Om du hade en OK inkomst då så är det inga problem att få lån. Ska du ha 10k så skulle jag först prova att ansöka hos fairlo.se sedan credway.se. därefter flexlimit.se . Det är bara att testa.. dessa tar ingen kreditupplysning som försämrar ditt kreditbetyg hos UC eller bisnode. Observera att du kommer få en kreditupplysning hemskickad per ansökan om du inte har kivra. Då kommer den där.

Ett tips.. om du jobbade 2017 och hade högre lön än vad du har idag.. då skulle jag även ange att jag hade den lönen i ansökan...

Tack för svar, jag pluggade även 2017 och deklarade runt 120K tror jag? Har flera gånger fått kreditupplysningar hemskickat till mig när jag beställt grejer online med klarna osv och får alltid "medel" som trovärdighet. Har som sagt inga skulder eller liknande förutom klarna

Kan inte utantill vart man kan få lån med 120tkr i inkomst. Det finns det andra som vet på forumet..?? Någon som kan hjälpa?

120k borde räcka för antingen fairlo eller credway och de är troligtvis dina bästa alternativ.

Men gör allt du kan för att inte hamna i låneträsket. Skriv ner din budget. Ta reda på om du kan tjäna några extra pengar igenom jobb eller sälja saker. Om du har förstående föräldrar så var gärna öppen med din plan. Är annars lätt att det spårar när man märker hur ”lätt” det är att låna pengar.

Omöjligt att svara på... vad har du för deklarerad inkomst 2017?? Det är detta som bolagen går på fram tills 2018 blir färdigt. Pluggade eller jobbade du 2017?

Om du hade en OK inkomst då så är det inga problem att få lån. Ska du ha 10k så skulle jag först prova att ansöka hos fairlo.se sedan credway.se. därefter flexlimit.se . Det är bara att testa.. dessa tar ingen kreditupplysning som försämrar ditt kreditbetyg hos UC eller bisnode. Observera att du kommer få en kreditupplysning hemskickad per ansökan om du inte har kivra. Då kommer den där.

Ett tips.. om du jobbade 2017 och hade högre lön än vad du har idag.. då skulle jag även ange att jag hade den lönen i ansökan...

Jag hade inte rekommenderat någon att begå bedrägeri/vilseleda företaget för att låna lite pengar. Det är precis vad man gör om man ljuger om sina ekonomiska uppgifter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp