Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån utan UC

Hej!

Thorn etc. tar ju inte UC vid låneansökan. Om man får lånet beviljat är det
så att lånet inte syns på engagemangsspecifikationen (lista på ens lån)
på UC heller?

Tacksam för svar.

EDIT: Här finns en lista på lån utan UC https://www.smslantopplista.se/lan-utan-uc

Precis, Thorn kör ju något annat system än UC för att göra kreditkoll, därför man kan få lån där ibland fast man inte får lån på andra ställen.
1x1.jpg

Undrar jag oxå...står väl bara hur många faktiska krediter man har på UC pappret men inte hos vilka företag, bara förfrågarnas namn och datum står...inte om d är beviljade el inte. Så frågan är om man får en till blanco kredit registrerad hos UC då man skickar in påskrivet skuldbrev till Thorn även om dom inte tar själva upplysningen från UC?? Misstänker att det är skillnad på upplysning och faktisk kredit...UC kan ju lika gärna lägga ner om folk har stora krediter som inte registreras där tycker man...eller? Kopiorna man från från tex CreditSafe säger inget om antal krediter el förfrågningar, bara om inkomster ev. skuldsaldo hos KF osv. men nog ser dom allt oxå men väljar bara å visa vad frågeställaren ber om...Flesta SMS låneföretagen kollar nog bara på inkomst och ev. anm. och skulder hos KF...om d e ok e dom trygga och d e upp till låntagaren att ta ev. konsekvenser som lånet kan innebära för dennes ekonomi... Men jag vet inte säkert, men känns så iaf.

Tex. Remember kortet, Entercard tar ingen UC på vissa men nog visas krediten på tex 20.000kr allt hos UC! Gör den hos mig men på mig tog dom UC...men antar att även ni som slapp UC då ni ansökte hos dom ändå fick en ny kredit registrerad hos UC så fort skuldbrevet skickats in! Fast å andra sidan ligger inte krediterna kvar i 3 år om dom blitt helt återbetalda som frågeställarnas namn gör....

Senast ändrad:
Thorn lån syns inte hos uc, varken vid ansökan eller när man fått krediten. Har haft flera thornlån och prenumererar på minuc så jag är 100% säker på det

Thorn

Ja men om man betalar en dag för sent så jagar de dig dag och natt

Jag brukar vara försenad 2 veckor och svarar aldrig på tel. De skickar massa sms men det bryr jag mig inte om. Jag har ett par tusen kvar och aldrig mer låna av dem, jävla idioter , tar ocker ränta och ändå ringer de hela tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp