Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lån utan inkomst?

Hej,
Tråden avser inte mig utan min arbetskollega.

Han behöver lån i 10 dagar. Cirka 50.000.

Räntan spelar överhuvudtaget ingen roll.

Han började dock jobba hos oss i Januari 2024 således är han "grön" förre året, ingen lön deklarerad. Enligt honom själv har han bara 1 anmärkning ifrån 2022. Kan inte bedöma sanningshalten i detta.

Jag har själv inte varit i låneträsket på ett par fyra år nu så jag har inte hängt med i forumet.

Någon som vet om det finns aktörer som beviljar 50.000 om han har lön i år men nästan nolltaxerade förra året?

Räntan spelar som sagt ingen roll och lånet återbetalas 20 oktober.

Bara dra iväg en ansökan på Lendo. Han kommer få styrka sina inkomstuppgifter där.

Det var min första tanke men sedan slog det mig att Lendo kanske automatiskt ger avslag vid betalningsanmärkning + nolltaxering?

Vet inte hur dom här andra skurkbolagen som Binly och dylika agerar då jag själv inte haft med dom att göra.

Det var min första tanke men sedan slog det mig att Lendo kanske automatiskt ger avslag vid betalningsanmärkning + nolltaxering?

Vet inte hur dom här andra skurkbolagen som Binly och dylika agerar då jag själv inte haft med dom att göra.
Nej, Lendo gör inte den bedömningen alls utan det är långivarna.
Så att göra via Lendo eller liknande tjänst är nog det bästa för att träffa så många som möjligt med så lite FF som möjligt.

Sen kan man ju alltid kolla med sin egna bank med, dem ser ju ditt konto och kan vara lite smidigare att ha att göra med.

"Bara" en anmärkning. Är väl inte så "bara" i kreditvärdighetsammanhang.

Bra tips.
Jag vet inte vilken bank han har men man får väl anta att det är en utav dom "traditionella".

"Bara" en anmärkning. Är väl inte så "bara" i kreditvärdighetsammanhang.

Naturligtvis inte,
Men själv har jag 25 och många med mig på det här forumet...så på Lånforum skulle jag nog säga att det är bara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp