Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån på 350 000:- Svårare att få numera?

Hej!

För er som sökt lån på 350k på senare tid, upplever ni att det känns svårare nu efter Corona?
Funderar på att vänta ut några förfrågningar för att söka i slutet av juni, har då 3ff kvar.

Vad tror ni? Hur agerar tex Remember, Forex, mfl numera?

MVH

Jag undrar samma.

Hej!

För er som sökt lån på 350k på senare tid, upplever ni att det känns svårare nu efter Corona?
Funderar på att vänta ut några förfrågningar för att söka i slutet av juni, har då 3ff kvar.

Vad tror ni? Hur agerar tex Remember, Forex, mfl numera?

MVH
Det är självklart mycket svårare att få lån nu under dessa Coronatider.

Jag fick avslag från Remember när jag sökte ett mindre lån hos dem nyligen trots att jag skickade in kontoutdrag som styrkte de tre senaste löneinsättningarna. De brukar alltid fråga efter kompletteringar om du anger en högre inkomst i ansökan än vad du har deklarerat för.

Forex har jag hört är generellt väldigt svåra att göra med när man söker lån hos dem. De brukar i typ 80-90 % av fallen begära kompletteringar något i stil med de tre senaste lönespecifikationer, arbetsgivarintyg, kontoutdrag, ringer arbetsgivare och i vissa fall tvinga låntagaren skriva på skuldebrevet hos en Forex butik mot uppvisande av legitimation.

Omöjligt att få ett lån öht. Fick ett samlingslån förra veckan men det var på håret, till en hög ränta dessutom. Samtidigt ser man minst 2 reklamer per tvpaus om "samla dina lån" sån falsk marknadsföring alltså

Hm, känns lite oroväckande. Har ni också upplevt att räntorna blivit sämre?

Sökte i söndags kväll och fick 350000 genom Swedbank. Pengarna fanns på kontot redan på måndag morgon vid 0700 men så är jag kund i banken sedan tidigare.
Forex hade bäst ränta på 4,04 mot Swedbanks 5 men var också enda banken som inte erbjöd fullt belopp(288k). UC score 0,2 så säger väl egentligen inte så mycket ifall bankerna har blivit hårdare eller ej. Ansökte via Lendo.

Sökte i söndags kväll och fick 350000 genom Swedbank. Pengarna fanns på kontot redan på måndag morgon vid 0700 men så är jag kund i banken sedan tidigare.
Forex hade bäst ränta på 4,04 mot Swedbanks 5 men var också enda banken som inte erbjöd fullt belopp(288k). UC score 0,2 så säger väl egentligen inte så mycket ifall bankerna har blivit hårdare eller ej. Ansökte via Lendo.

Hur många bud fick du? Alltså av hur många banker?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp