Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån och medsökande!

Hej.
Jag har lite funderingar kring hur jag ska göra.
Jag har en del smålån och krediter samt ett större lån hos Ica banken.
För att få ned kostnaderna betydligt varje månad skulle jag behöva ett lån på 400 000:-
Jag har för dåligt kreditbetyg för att stå som ensam sökande.
Om jag söker tillsammans med någon som har bra inkomst och betyg kommer jag beviljas lånet då eller är det min medsökande som blir huvudlåntagaren och jag medsökande? Kan jag isåfall teckna om lånet på mig när mina villkor har blivit bättre?

Förmodligen lättare om den tilltänkta medlånare tar lånet själv

Om personen i fråga har haft skuldsanering tidigare, påverkar det?

Nu är det så att det är oftast dom människorna som vet hur det är att leva med skuld och vill hjälpa till om dom kan

Om personen i fråga har haft skuldsanering tidigare, påverkar det?

Det kan påverka om förlustavskrivningarna står kvar.

En som haft skuldsanering borde kanske vara extra försiktig med lån, särskilt till sånt som inte ger en själv nytta

Nu är det så att det är oftast dom människorna som vet hur det är att leva med skuld och vill hjälpa till om dom kan
Jag skulle aldrig ta ett lån för att hjälpa någon när min skuldsanering är slut, jag tror att du har fel.

Det är ju ingen dans på rosor att gå igenom en skuldsanering, jag tror inte att någon som en gång gjort det vill riskera sin framtid för att hjälpa någon annan. Man skulle ju nästan kunna säga att då är man knappast ekonomiskt rehabiliterad.

Är det inte bättre att du försöker lösa din skuldsituation på egen hand?

Har du redan frågat den personen? Vad har hen sagt?

Som de andra säger, även om jag inte har haft skuldsanering så har jag slitit som ett djur för att betala av mina skulder. Jag skulle aldrig försätta mig i den situationen igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp