Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån med anmärkning - vilken UC-risk?

Hej,
Ni som har fått ett lån på över 100.000 och haft anmärkning - vilken UC-risk hade ni?

Japp, emaila din UC till Balanzia och se vilken ränta dom erbjuder. Du bör ha under 15 i UC risk och max 9 anmärkningar!

Svea
Balanzia
Remember
NystartFinans
Bluestep

Dessa erbjuder med anmärkning. Ha dock vissa "Kom ihåg".

Ha en UC helst under 20%
Ha helst under 5 betalningsanmärkningar (alla äldre än ett år)
Ha helst en hyfsad inkomst 25-30.000/månad
Ha ingen skuldsaldo hos KFM

Svea
Balanzia
Remember
NystartFinans
Bluestep

Dessa erbjuder med anmärkning. Ha dock vissa "Kom ihåg".

Ha en UC helst under 20%
Ha helst under 5 betalningsanmärkningar (alla äldre än ett år)
Ha helst en hyfsad inkomst 25-30.000/månad
Ha ingen skuldsaldo hos KFM

Är det någon av dessa som ofta erbjuder ränta under 12% och är inriktade på att lösa andra lån och krediter?

Japp, emaila din UC till Balanzia och se vilken ränta dom erbjuder. Du bör ha under 15 i UC risk och max 9 anmärkningar!
Det stämmer inte alltid. Jag har under 15%, 0 anmärknkngar, 5 st förfrågningar, men de säger att jag har mkt lån, och jag sökte om att lösa de dyra :-(

Det stämmer inte alltid. Jag har under 15%, 0 anmärknkngar, 5 st förfrågningar, men de säger att jag har mkt lån, och jag sökte om att lösa de dyra :-(
Hur stor andel av din årsinkomst är dina lån på? Över din årsinkomst?

Absolut, har man för stora blanco i förhållande till sin inkomst så kan man bli nekad men det gäller alla aktörer. Oavsett om man har betalningsanmärkningar eller inte..

Är det någon av dessa som ofta erbjuder ränta under 12% och är inriktade på att lösa andra lån och krediter?
Jag fick 9.75 i ränta med 7 i UC score. Jag nappade och samlade alla mina blanco om totalt 160k. Valde att amortera av det på 2 år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp