Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån för att klara äldre lån.

Förstår ingen långivare att om dem hade gjort väldigt stor vinst, om dem hade lånat ut mellan 20-50000 (samma funktion som betala räkningar, fast högre belopp). Men utan UC och till normal ränta. Så hade dem fått många att komma ur ekorrhjulet! Ett av kraven för att få lån hos dem är att dem spärrar en från alla sms-lån. Samt att om detta var enda lånet man hade kvar fixar man lätt att betala 300kr//mån. Många sitter ju med räkningar över 9000.
Nu har jag personligen tagit mig ur härvan efter två år. Speldjävulen är inte att leka med. Men jag vet att det är många här inne som bara sjunker djupare ner i träsket..

Senast redigerad av en moderator:
Större lån

Framförallt egen bank som ser att man får lön varje månad isatt hos de och ser hur mycket man betalar i månaden. Jag har själv 18000:- varje månad till mina lån och krediter hur tokigt är detta. Får aldrig ett samlingslån trots inga anmärkningar men eftersom jag hade halkat efter så fick nyligen missköt kredit på grund av för höga amorterings belopp.

Det känns som att det finns en marknad för banker att gå in och reda ut sådant här. Vi betalar omkring 14000 varje månad på ränta och amorteringar på lån som totalt uppgår till ca 350000. Det finns alltså ett stort betalningsutrymme oavsett vad kreditbetyget säger. I den bästa av världar skulle bankerna kunna gå med på att lösa sådana här lån, mer än halvera räntekostnader och amorteringar i utbyte mot att man får nån sorts "spärr" på sig som omöjliggör alla sorters nya lån (inkl sms) tills banklånet är avbetalat.

Hör ni det bankerna? Ni får den här idén gratis. Varsågod, det finns stora pengar att tjäna som idag alla kreditinstitut istället roffar åt sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp