Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Lån av arbetsgivare?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="natta17" data-source="post: 285418" data-attributes="member: 6110"><p>jag jobbar som löneadministratör och det händer ibland att vi kan låna ut pengar till anställda om de hamnat lite på sne, kanske vid t.ex en skatteskuld, veterinärsräkning, kontantinsats, bilreparation m.m dock är det inget vi gör ofta men kan hända någon gång per år, vi är ca 300 anställda med 20 OH personal, och det är oftast mellanchefer eller släkt som jobbar inom företaget till mellancheferna, dock lånar vi aldrig ut till någon som är behovs anställd, utan bara till tillsvidare anställda för där har vi semesterskulden som en "säkerhet" och det är inte så höga summor utan kan vara allt mellan 5-50.000kr och då betalar vi ut det som ett "förskott" sedan gör vi en avbetalningsplan på allt mellan 3-6 månader och gör då avdrag på lönen.</p><p>Att låna ut pengar som företag när man inte är en bank är inget man gör så länge man inte vet att man kan skicka skulden till KFM och kunna låta den ligga kvar där och alla kostnader som finns därtill.</p><p>det händer att företag kan låna ut, och det är helt okej, men då är det bästa att ha en ränta så företaget även tjänar på det samt att man inte behöver förmåns skatta.</p><p></p><p>om du har många lån, prova att skicka in för jämkning så får du ut mer netto lön till dina skulder.</p><p>kommer inte din sambo betala på lånen hon står på menar du om du skulle släppa allt ?</p><p></p><p>om jag skulle be om ett lån hos min arbetsgivare så skulle jag lägga upp det såhär:</p><p>kan jag få betala så lite som möjligt hos er första året, så jag kan extra amortera på andra lån, så fort de gått ner mer</p><p>och min kreditvärdighet blivit bra så kommer jag ansöka om ett nytt samlingslån så jag kan lägga alla lån i ett och så betalar jag tillbaka det som blir över till er, och sedan kan jag betala mer på lånet som blir kvar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="natta17, post: 285418, member: 6110"] jag jobbar som löneadministratör och det händer ibland att vi kan låna ut pengar till anställda om de hamnat lite på sne, kanske vid t.ex en skatteskuld, veterinärsräkning, kontantinsats, bilreparation m.m dock är det inget vi gör ofta men kan hända någon gång per år, vi är ca 300 anställda med 20 OH personal, och det är oftast mellanchefer eller släkt som jobbar inom företaget till mellancheferna, dock lånar vi aldrig ut till någon som är behovs anställd, utan bara till tillsvidare anställda för där har vi semesterskulden som en "säkerhet" och det är inte så höga summor utan kan vara allt mellan 5-50.000kr och då betalar vi ut det som ett "förskott" sedan gör vi en avbetalningsplan på allt mellan 3-6 månader och gör då avdrag på lönen. Att låna ut pengar som företag när man inte är en bank är inget man gör så länge man inte vet att man kan skicka skulden till KFM och kunna låta den ligga kvar där och alla kostnader som finns därtill. det händer att företag kan låna ut, och det är helt okej, men då är det bästa att ha en ränta så företaget även tjänar på det samt att man inte behöver förmåns skatta. om du har många lån, prova att skicka in för jämkning så får du ut mer netto lön till dina skulder. kommer inte din sambo betala på lånen hon står på menar du om du skulle släppa allt ? om jag skulle be om ett lån hos min arbetsgivare så skulle jag lägga upp det såhär: kan jag få betala så lite som möjligt hos er första året, så jag kan extra amortera på andra lån, så fort de gått ner mer och min kreditvärdighet blivit bra så kommer jag ansöka om ett nytt samlingslån så jag kan lägga alla lån i ett och så betalar jag tillbaka det som blir över till er, och sedan kan jag betala mer på lånet som blir kvar. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Lån av arbetsgivare?
Topp