Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låååång väntan...

Hej kamrater!!

Vilken lång väntar det är på besked!
Fick inledande 25 maj, betalplan skickades ut i juni, skulle börja betala i sep MEN... en av 40 fordringsägare motsatte sig skuldsanering..
Ärendet gick då till jurist på KFM för beslut.. o inget än..suck..

Nån annan som haft ärendet hos jurist och hur lång tid tog det?

Enda positiva med att det tar tid är att jag kan spara lite pengar nu utan löneutmätning.

Kämpa på där ute!!

Av vilken anledning motsatte sig en?

De tyckte jag lämnat fel uppgifter när jag ansökte om lån hos dom. Hade ju inte koll på alla lån jag hade o de gjorde ju en kreditupplysning!

Sen tyckte de att de skulle få för lite pengar trots nästan 70 % av lånebeloppet.

Lånade 16000 kr o det är precis vad de får på fem år! De erbjud mig en uppgörelse på 10000 precis innan jag ansökte om skuldsanering ...

De har lämnat in skuld på ca 23000 har jag för mig

En av nästan 40 fordringsägare ..

Var brixo

Skickade till min handläggare och frågade hur det ser ut. Hon svarade att som det ser ut nu så kommer beslut inom de närmaste månaderna...
Usch vilken tid detta tar... hade inte brixo motsatt sig skuldsanering så skulle jag börjat betala i september. Drar verkligen ut på tiden men bra på ett sätt då jag nu får ta del av den nya skuldsaneringslagen med två betalningsfria månader och att jag betalar in en summa till kfm.. hoppas att det är så?

Fick brev från kfm idag. Det var ett nytt förslag på betalplan som skickas ut till alla igen... lite ändringar pga den nya lagen. Så nu ska alla få två veckor på sig att skicka in invändningar.

Suck vilken tid det tar! Trodde inte att allt skulle skickad ut igen.. ligger ju hos jurist för beslut då en fordringsägare motsatte sig den förra betalplanen.

Vad händer om nu brixo motsätter sig igen?? Har ju redan skrivet o bemött dom.

Det kan ju bli avslag. Men skickar dom ut nytt förslag skulle jag tolka det som lovande

Väntan fortsätter.. mailade till juristen som har hand om mitt ärende. Han skrev att han var i princip klar att ta beslut men att Brixo hade sålt skulden till Colligient...
De visste inte om att brixo motsatt sig skuldsanering och ville ha deras underlag... suck.. de hade på sig till i måndags 16 e att yttra sig men har inte hört nått om det. Juristen skrev att de inte hade hört av sig om att motsätta sig nått i alla fall inte till den 12 e som var då... hoppas...

Han skrev även att om han tar beslut så kommer han troligen ändra så att jag börjar betala i februari.
Mailade till Colligient då jag fick deras inkassokrav gällande det skulden de köpt av Brixo.
Fick ett trevligt svar att de nu ser att jag har inledande och att jag inte behövde bry mig om brevet att att hon höll tummarna för att jag skulle få skuldsanering. Får verkligen hoppas att de inte motsätter sig nu...

Ta hand om er därute!!

Skickade igen till juristen på KFM och frågade hur det går i mitt ärende.
Har ju väntat på att colligient ska yttra sig, de har ju tagit över min skuld som jag hade till Brixo. Det var Brixo som tidigare motsatte sig skuldsanering.

Fick detta svar idag från juristen på KFM,

Hej,
Colligent har accepterat förslaget såsom det är utformat. Det är alltså ingen som motsätter sig en skuldsanering för dig.
Jag kommer i ett beslut att kort beskriva vad som framkommit av Brixos och ditt yttrande samt göra en slutlig bedömning i ärendet. Du kan motse ett beslut inom en vecka. Jag har varit ledig här och har lite att beta av, men jag hanterar det så skyndsamt jag kan.

Hoppas det går vägen...

Skickade igen till juristen på KFM och frågade hur det går i mitt ärende.
Har ju väntat på att colligient ska yttra sig, de har ju tagit över min skuld som jag hade till Brixo. Det var Brixo som tidigare motsatte sig skuldsanering.

Fick detta svar idag från juristen på KFM,

Hej,
Colligent har accepterat förslaget såsom det är utformat. Det är alltså ingen som motsätter sig en skuldsanering för dig.
Jag kommer i ett beslut att kort beskriva vad som framkommit av Brixos och ditt yttrande samt göra en slutlig bedömning i ärendet. Du kan motse ett beslut inom en vecka. Jag har varit ledig här och har lite att beta av, men jag hanterar det så skyndsamt jag kan.

Hoppas det går vägen...
Hoppas jag också jobaby att du efter som jag förstår 8 lååånga månader får ett positivt besked. Håller tummarna för dig:):)

Ja drog verkligen ut på tiden då Brixo motsatte sig skuldsanering. Annars hade jag börjat betala i september...
Nu får alla mindre pengar ... de får tacka Brixo..
De sålde skulden till Colligient som inte motsatte sig skuldsanering.

Skönt med två betalningsfria månader om allt nu går igenom..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp