Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Läneutmätning och skuldsanering

Hej!
Skickade in ansökan om skuldsanering i början av månaden men då handläggningstiden är så lång så kommer jag nog gå på löneutmätning ett tag så försöker förbereda mig mentalt.
Har några frågor som någon här inne kanske kan svara på.
1. Mitt jobb använder ett externt löneföretag som gör våra löner. Om jag får utmätning kommer HR och chef få veta det då? Eller stannar informationen hos löneföretaget?
2. kan det bli så att jag måste förklara för min arbetsgivare varför jag fått löneutmätning?
3. hur lång tid tar det innan löneutmätning drar igång? Första lånet har hamnat hos kronofogden nu och jag har svarat på delgivningen.

Hej!
Skickade in ansökan om skuldsanering i början av månaden men då handläggningstiden är så lång så kommer jag nog gå på löneutmätning ett tag så försöker förbereda mig mentalt.
Har några frågor som någon här inne kanske kan svara på.
1. Mitt jobb använder ett externt löneföretag som gör våra löner. Om jag får utmätning kommer HR och chef få veta det då? Eller stannar informationen hos löneföretaget?
2. kan det bli så att jag måste förklara för min arbetsgivare varför jag fått löneutmätning?
3. hur lång tid tar det innan löneutmätning drar igång? Första lånet har hamnat hos kronofogden nu och jag har svarat på delgivningen.
Kommer ta ett par månader innan löneutmätning är igång. Med otur kanske 1-2 men med tanke på att det enbart jobbar lata människor kfm så lär det ta längre. Från mitt första utslag till att jag fick dokument att fylla i inför en utmätning gick det ca 5-6 månader.
Du behöver inte förklara dig för någon och absolut inte din chef. Det kan hända att dem som betalar din lön har skyldighet att lyfta det till bolaget men det beror lite på vad du jobbar med.
Men det spelar inte heller någon roll, din arbetsgivare kan inte göra eller säga något om det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp