Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lägsta räntan på samlingslån via låneförmedlare – era erfarenheter?

Vad är lägsta räntan ni fått på samlingslån via förmedlare senaste tiden?

Det är ju inte förmedlaren som sätter räntan utan det är långivaren så räntorna är samma. Däremot skiljer det sig lite vilka långivare de olika aktörerna samarbetar med..
Jo det vet jag..ville höra vilka räntor från folk här som tagit samlingslån på sistone.. självklart beror det på vad man har för förutsättningar..

Jo det vet jag..ville höra vilka räntor från folk här som tagit samlingslån på sistone.. självklart beror det på vad man har för förutsättningar..
Det beror på dina förutsättningar, om du tillhör riskgruppen då blir det inte schysst ränta under 10%. Om du har förfrågningar som försvinner snart och du har möjlighet att vänta så rekommenderar jag att du gör det. Om du har synliga krediter hos UC och möjlighet att betala av de så rekommenderar jag det också, försök åtminstone att minska på krediterna.

Om din situation är brådskande och du har stora utgifter per månad som gör dig stressad tycker jag att du ansöker om ett samlingslån oavsett ränta, sedan väntar du tills ditt betyg är väldigt bra och då kan du ansöka om ett nytt lån med bättre ränta.

6.5nånting% fick en bekant för kanske en månad sedan

Det beror på dina förutsättningar, om du tillhör riskgruppen då blir det inte schysst ränta under 10%. Om du har förfrågningar som försvinner snart och du har möjlighet att vänta så rekommenderar jag att du gör det. Om du har synliga krediter hos UC och möjlighet att betala av de så rekommenderar jag det också, försök åtminstone att minska på krediterna.

Om din situation är brådskande och du har stora utgifter per månad som gör dig stressad tycker jag att du ansöker om ett samlingslån oavsett ränta, sedan väntar du tills ditt betyg är väldigt bra och då kan du ansöka om ett nytt lån med bättre ränta.
Egentligen inte brådskande har inga synliga krediter alls släckt och sagt upp alla däremot 2 stora blanco (336000 och 358000)uc på 0,4 men är överbelånas då min inkomst förra året låg på ca470000. vill få ner räntan mest ...men inser att jag inte har så dåligt (7,35 och 8,40)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp