Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lägga till ränteuppgift i deklarationen

Om varken fordringsägare eller inkassobolaget lämnat in ränteuppgift till Skatteverket, och jag vill lägga till det själv...är det inkassobolagets namn jag ska ange eller den ursprungliga fordringsägaren?

Om varken fordringsägare eller inkassobolaget lämnat in ränteuppgift till Skatteverket, och jag vill lägga till det själv...är det inkassobolagets namn jag ska ange eller den ursprungliga fordringsägaren?
Den du betalat räntan till. Glöm inte underlaget

Den du betalat räntan till. Glöm inte underlaget

Menar du att ange den man betalat räntan till i eventuellt underlag? För jag har gjort ändringar i ränteuppgifter och det enda som gick att välja var ju att ändra belopp. Inte till vem.

Sen så ska man alltid vara beredd på behöva visa underlag men det är långt ifrån säkert du blir kollad. Jag har aldrig blivit kollad konstigt nog.

Menar du att ange den man betalat räntan till i eventuellt underlag? För jag har gjort ändringar i ränteuppgifter och det enda som gick att välja var ju att ändra belopp. Inte till vem.

Sen så ska man alltid vara beredd på behöva visa underlag men det är långt ifrån säkert du blir kollad. Jag har aldrig blivit kollad konstigt nog.

Var min egen slutsats att man måste skriva in vem som man betalat in räntan till , eftersom det är angett i de förtrycka uppgifterna när det gäller andra fordringsägare som lämnat ränteuppgifter.

Men det var inte underlaget jag menade, utan i själva deklarationen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp