Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogen delgivning

Hej,

Min man fick idag ett brev i kivra från kronofogden. Det var ett delginvingsbrev som de ville att han skulle godkänna.

Nu till min fråga. Vad händer nu när han har godkänt detta? Hur långt tid tar det? Han har en bil värd mer än 30k, kan dem ta bilen om han reggar den på mig istället eller får dem inte röra den då eftersom jag står som ägare?

Det går inte svara på när.

Nej det hjälper inte att registrera över egendom sådär.

Okej, så dem tar bilen trots att jag står som ägare?
Går finfint det ja. Det är vän ganska uppenbart att det såklart finns skydd för borgenärer att kunna få betalt även om folk försöker komma undan?

Och dem heter det nog inte i den meningen väl?

Ok tack för infon.

Ska man få något brev nu igen om att dem vill kontrollera ens tillgångar eller gör dem det direkt efter att man godkänt delgivning som man fick i kivra.

Hur står är skulden? När kan din man betala den?

Fr o m datumet då han godkänt brevet så har han 10 dagar på sig att betala, sen blir det utslag och han får en anmärkning.

Skulden är på 490k...han har ingen möjlighet och betala det det är därför han har släppt det vidare..

Okej så efter 10 dagar börjar dem kontrollera tillgångar om jag fattat det rätt? Kommer dom hem till oss då eller?

Skulden är på 490k...han har ingen möjlighet och betala det det är därför han har släppt det vidare..

Okej så efter 10 dagar börjar dem kontrollera tillgångar om jag fattat det rätt? Kommer dom hem till oss då eller?
Det kommer nog ta längre tid men den frågan finns andra här som kan besvara bättre, jag har inte erfarenhet av det då jag aldrig släppt skulder till Kf.

Nej efter 10 dagar kan det bli utslag. Tillgågnsutredning börjar först när det begärts verkställighet

Går finfint det ja. Det är vän ganska uppenbart att det såklart finns skydd för borgenärer att kunna få betalt även om folk försöker komma undan?

Och dem heter det nog inte i den meningen väl?

Det heter väl inte "vän" i din mening?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp