Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogds fråga åter igen.

Hej, tänkte nu låta alla mina räkningar över till kronofogden eftersom jag inte klarar att betala allt dumt jag skaffat på mig. Känns som det är ett bra sätt att bli av med mitt spel beroende på, då ja inte har nå pengar på ett tag å röra mig med om dom får dra allt jag är skyldig. Men min fråga är, hamnar alla räkningar hos samma Fogd eller hur löser dom det där när det är till flera olika bolag? Har absolut inga ägodelar å sånt dom kan ta då jag fortfarande bor hemma, så en säng å dator är allt jag äger vilket inte är nåt till värde :p saknar även körkort å har ingen bil. Skyldig Vivus 10 k ännu samt trust Buddy 10 k o en tandläkar räkning på 4000. Så det blir endel, sen lite små skulder här och var på nån hundring var. Tänkte som sagt hur dom fördelar det, ha en bra helg!! / madde

Senast redigerad av en moderator:
olika områden

hej madde

synd att det blivit så men skulden hamnar hos olika fogdar pga företagen är i olika län oftast.

mvh

Aj då, så det blir typ först till kvarn att ta mina pengar? Vad jag hört så drar dom pengarna på kontot direkt automatiskt när dom kommer in. Det hade iaf varit skönt så man "slipper bry sig" ett tag, å kan koppla av å fokusera på annat. Kanske inte alls fungerar så. Därför jag är nyfiken. Lånet hos Vivus gick efter 2 månader till kronofogden men efter ja fick en prick då gick dom med på en avbetalningsplan, typiskt. Sen var ja akut tvungen till tandläkaren å fick hoppa över en månads betalning sen betala dubbla. Vilket ja verkligen inte kommer kunna göra, så har aldrig riktigt varit där än men kommer inom väldigt snar framtid. Skriv all info ni kan om det går. :) kontaktar dom arbets givare/ fkassa/ soc?

Fick inte du hjälp av din mamma för inte så länge sedan att lösa dina skulder? Synd om du dragit på dig nya, får man en sån chans är det inte så bra att göra om det en gång till. Men ja, gjort är gjort.

Vad menar du med olika fogdar? Det finns bara en kronofogden med avdelningar på olika platser i landet. Det är ju inget du märker av utom att det står varifrån breven är skickade, men det kan väl inte störa så mycket? Besluten för hur du ska betala tillbaka tas i klump, det är ett beslut för det som kommer in först och sen läggs resten bara på din inledande skuld. Det görs bara en utredning.

Att du inte kommer ha några pengar? Har du någon nämnvärd inkomst ens? Har du låg inkomst och typ är arbetslös lär dom inte dra någonting utan du får betala själv när du kan och vill. Du har rätt att behålla en viss summa som är skälig att du ska kunna leva på. Så nog kommer du ha kvar pengar ändå alltid.

Dom kommer knappast heller komma hem till dig. Finns ingen särskild anledning eller uppenbara värdesaker att kontrollera gör dom ytterst sällan sådant. Dom är inte alls intresserade av din säng och din dator. Det är dels saker du har rätt att ha och dom vore knappast intresserade av dom annars heller.

Får du utmätning på din inkomst om den är tillräckligt hög för det så dras det innan pengarna kommer in på kontot. Det är din arbetsgivare eller exempelvis försäkringskassan som får veta hur mycket du ska få och skickar resten till kronofogden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp