- Meddelanden
- 137
- Mottagna reaktioner
- 157
- Poäng
- 337
Hej. Jag har haft skuld hos Kfm sedan 2013 och i dagsläget är min skuld 440 000 kr. Det är inkasso,blancolån mm. Inget till staten.
För 2 år sedan gjorde dom en utredning och då utmätte dom inte vårt hus för dom ansåg att det inte fanns nåt övervärde.
Nu har dom påbörjat en utredning häromdagen igen och dom skall även utreda huset. Jag har redan löneutmätning och dom drar ca 8000 kr varje månad.
Min fråga är vad som menas med skäligt överskott av vinst vid försäljning?
Vi har lån på ca 1 miljon, taxeringsvårdet är 975000 kr. 4 st panbrev. Huset är inte så bra skick men kan tippa på att vi kan få ut max 1.4 miljoner för huset. Jag äger halva huset.
Hur mycket vinst blir det efter att alla kostnader är dragna efter försäljning?
Hoppas ni förstår min fråga?
För mig känns det galet att utmäta huset om jag får det mesta av skulderna kvar.
Och en till fundering...vi har en son som är 18 går i skola och har autism.tar dom hänsyn till det?
Är så orolig för det kommer bli svårt att få någon bostad.
För 2 år sedan gjorde dom en utredning och då utmätte dom inte vårt hus för dom ansåg att det inte fanns nåt övervärde.
Nu har dom påbörjat en utredning häromdagen igen och dom skall även utreda huset. Jag har redan löneutmätning och dom drar ca 8000 kr varje månad.
Min fråga är vad som menas med skäligt överskott av vinst vid försäljning?
Vi har lån på ca 1 miljon, taxeringsvårdet är 975000 kr. 4 st panbrev. Huset är inte så bra skick men kan tippa på att vi kan få ut max 1.4 miljoner för huset. Jag äger halva huset.
Hur mycket vinst blir det efter att alla kostnader är dragna efter försäljning?
Hoppas ni förstår min fråga?
För mig känns det galet att utmäta huset om jag får det mesta av skulderna kvar.
Och en till fundering...vi har en son som är 18 går i skola och har autism.tar dom hänsyn till det?
Är så orolig för det kommer bli svårt att få någon bostad.