Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden skickar brev till gammal adress

Hej, jag har nyligen flyttat utomlands men har ett problem: Kronofogden skickar brev till min gamla adress. Jag tycker inte det är schysst för dem som bor där och vill verkligen inte att dem kommer börja snoka runt där. Jag är klart och tydligen folkbokförd från Sverige, så varför ska detta hända?

Hej, jag har nyligen flyttat utomlands men har ett problem: Kronofogden skickar brev till min gamla adress. Jag tycker inte det är schysst för dem som bor där och vill verkligen inte att dem kommer börja snoka runt där. Jag är klart och tydligen folkbokförd från Sverige, så varför ska detta hända?

Skaffa Kivra, så får du breven dit.

Är det för att borgenärerna har dina gamla adressuppgifter?
Alla uppdaterar dem inte automatiskt. Det står ofta fel adress på brev jag får när någon borgenär vill driva in en skuld.

Ts skrev att det är kfm som skickar fel. Brev från kfm kan man få via Kivra eller Mina meddelanden.

Ts skrev att det är kfm som skickar fel. Brev från kfm kan man få via Kivra eller Mina meddelanden.
När jag får brev från KFM (allt skickas inte digitalt) skickar de till adressen som borgenären har uppgivit, och det händer att de har gamla uppgifter, särskilt om lånet är sju-åtta år gammalt.

Är det för att borgenärerna har dina gamla adressuppgifter?
Alla uppdaterar dem inte automatiskt. Det står ofta fel adress på brev jag får när någon borgenär vill driva in en skuld.
Det kan vara så, kan man kontakta kronfogden och be dem om att inte skicka brev till den adressen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp