Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden och jobb, pengar i utlandet

En fråga som inte är så simpel att svara på. Det är lite komplicerat men jag hoppas någon har någorlunda koll, och jag ska försöka inte krångla till det för mycket.

Jag bodde utomlands dem två senaste åren och under tiden hamnade vissa skulder hos KF. Jag betalade aldrig något till KF och svarade aldrig på brev som hamnade hos mamma. Lönen gick till att hjälpa mamma och betala pappas mediciner då min familj är.. inte direkt hälsosam om man säger så (droger och alkohol). Min pappa gick nyligen bort och jag fick flytta tillbaka hit på grund av det, det jag hade sparat från utlandet hjälpte jag att finansiera begravningen.

Jag tänker efter allt flytta tillbaka till utlandet men eftersom jag måste spara ihop en någorlunda buffert så tänkte jag hitta något jobb här i Sverige. Min fråga är då - efter att ha legat "under radarn" ett tag hur lång tid tar det innan Kallekrona får notis om att jag fått ett jobb och börjar göra en utmätning på min lön. Hinner jag i alla fall lägga undan något första lönen eller är det rätt så rökt direkt.

Tacksam för alla svar som ges

Mvh Maxine

Man kan se det allt från någon dag till ett par veckor efter du fått första lönen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp