Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden och hus utan övervärde

Nu börjar dem mesta av sambons skulder gå till inkasso. Bor i villa tillsammans, om man sköter bolånekostnaderna och det inte finns nåt övervärde i huset är chansen stor att dem tar huset i utmätning då?

Svårt att säga har ni barn? Bolån kontra värdet osv?

Har ett barn. 1, 2mil belånat
-värdet runt 1,5mil.
Barnet har en funktionsnedsättning kan det ha betydelse.
Letar efter nån slags hopp

Ja då brukar de visa hänsyn till barn, speciellt om de har funktionsnedsättning. Att man inte vill strula till det med att flytta eventuellt skola och annan hjälp osv.

Sen om det inte är övervärde finns det ju inget att hämta, eventuellt huslån måste väl betalas först antar jag

Låter bra, även om det bara är spekulationer☺️ hur menar du med "eventuellt huslån måste väl betalas först"

Tror ju inte kronofogden tar huset om det inte finns nåt övervärde. Säg att huset är värderat till 1 miljon och lånet på huset är på 1 miljon, då finns det ju inget att få ut. Då skjuter man ju bara på problemet. Men jag kan ha fel, är lite osäker.

Har ett barn. 1, 2mil belånat
-värdet runt 1,5mil.
Barnet har en funktionsnedsättning kan det ha betydelse.
Letar efter nån slags hopp
Vi hamnade i den sitsen att kfm skulle utmäta vårt hus. Vi hade ett övervärde men skulle inte ha täckt alla skulder.
Jag överklagade till tingsrätten. Skrev att jag har löneutmätning och dom får hela införseln varje månad och att dom alltid kunnat dra hela beloppet samt att vi har en son som har autism och vi vann.
Dom tog hänsyn till att vår son har autism.
Jag hann ha löneutmätning i ca 6 år innan dom ville utmäta huset.
Önskar er all lycka.

Nu börjar dem mesta av sambons skulder gå till inkasso. Bor i villa tillsammans, om man sköter bolånekostnaderna och det inte finns nåt övervärde i huset är chansen stor att dem tar huset i utmätning då?
Om det saknas övervärde finns ju inget att utmäta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp