Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden har gjort ett felaktigt utslag.

Lowell är fordringsägare och jag betalade i tid innan dessa 10 dagar va slut. Jag pratade hela tiden med dom under tiden och dom sa att dom höll på att återkalla ärendet från Kronofogden och att jag inte behövde göra nånting. Igår kväll meddelades jag ett felaktig utslag från Kronofogden pga det brustit i kommunikationen mellan lowell och kronofogden det resulterade ju nu i att jag fått en betalningsanmärkning, Lowell har bett om ursäkt och sagt att dom ska göra en dementir på den. Jag undrar dock om den kommer att synas som raderad? Och hur länge syns den innan den är borttagen av Lowell? Har redan fått SMS idag från tryggsam där jag gått från kreditvärdig till avrådes…
Kan man begära att få någon slags ersättning för det inträffade för detta kan ju påverka min ekonomi väldigt negativt.

tacksam för svar!

Lowell är riktigt kassa. Tyvärr så tror jag det kan bli svårt då det måste dras tillbaka eller bestridas inom dom där 10 dagarna för att det inte ska bli ett utslag. Vet inte om något Lowell gör kommer få bort anmärkningen nu.

Det är inte Kf utan Lowells fel. Har varit med om samma dock med en annan aktör som skulle återkalla via fax men faxat till felnummer så det blev utslag och en jätte chock och ett jävla jobb att mejla alla som sysslar med kreditbetyg för att återkalla. Men då visste jag inte att man kan dölja anmärkningen om det är en första o Kf sa inget om det heller.

Lowell är riktigt kassa. Tyvärr så tror jag det kan bli svårt då det måste dras tillbaka eller bestridas inom dom där 10 dagarna för att det inte ska bli ett utslag. Vet inte om något Lowell gör kommer få bort anmärkningen nu.
Jo jag har fått bekräftat att dom ska radera min betalningsanmärkning. Men undrar hur lång tid allt tar

Begära återvinning kan vara idé, annars kommer utslaget finnas kvar.

Jag var med om det senast idag med Skatteverket, felaktigt utslag där Skatteverket själva pudlade och erkände att dom hade gjort fel. Nu spelar det absolut ingen som helst roll för mig men det verkar ju uppenbarligen ske regelbundet att bolag och myndigheter slarvar.

Jag var med om det senast idag med Skatteverket, felaktigt utslag där Skatteverket själva pudlade och erkände att dom hade gjort fel. Nu spelar det absolut ingen som helst roll för mig men det verkar ju uppenbarligen ske regelbundet att bolag och myndigheter slarvar.

Skatteverket har inga utslag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp