Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden har fått ett betalningsföreläggande

Hur funkar de här med kronofogden.
jag har fått ett betalningsföreläggande som jag skrev på och skickade in, kontaktade svea direkt som skickade och betalade in Halva direkt (2000kr) och sedan ska resten på 1600kr den 25/2 betalas. Loggar in på kronofogden där står det att jag har 0kr o skuld?
Men har en prick på UC nu. Kan det vara så att man bara får en prick men att de aldrig skickar till kronofogden för utmätning av lönen?

Bryr mig inte om pricken så mkt, vill mer veta hur det går till.

Har ngra till småskulder som kommer förfalla inom kort till BF (Max 30 000 totalt delat på 5 långivare) och hade hoppas att kronofogden utmätte min årsbonus + plus att jag omvandlat en veckas semester mot pengar som kommer från jobbet som utbetalas den 25/4 på cirka 35000 efter skatt för att betala allt, men känns som processen tar längre tid än så innan utmätningen ens börjar.

jag pröjsar 12000 /mån till gothia just nu och den är på 80 000 nu ungefär så allt går dit och Den vill jag ej ska förfalla då det skulle bli utmätning fler än 1 månad.

Har cirka 32 000 kr i lön efter skatt varje månad. Så allt går runt men lägger de mesta på att bli av med gothia

Att du har 0 kr är för att dom inte begärt verkställande , för mig har det tagit riktigt lång tid med allt ! Fick mina första föreläggande i september... idag har allt gått till kronofogden , men fortfarande 0 kr i skuld på min sida . Men har för mig att det blir skuld när dom
Begär verkställande då trillar dom in där med , än så länge bara 50k till Svea everydaplus och sen 5k till Gothia som dom med begärt verkställande på . Vet dock inte om sidan uppdateras efter man fått brevet skuld att betala eller innan ?

Aaah. Så inte säkert att det blir utmätning på lönen i April då, tar kanske flera månader?

Aaah. Så inte säkert att det blir utmätning på lönen i April då, tar kanske flera månader?
Ja alltså från det du får skuld att betala efter utslag så har du 28 dagar på dig innan en utmätning kan börja , först 14 dagar att betala skuld att betala , sen 14 dagar för inkomstuppgifter :) så det kan ta tid ! Har du fått utslag ännu från kronofogden?

Ja alltså från det du får skuld att betala efter utslag så har du 28 dagar på dig innan en utmätning kan börja , först 14 dagar att betala skuld att betala , sen 14 dagar för inkomstuppgifter :) så det kan ta tid ! Har du fått utslag ännu från kronofogden?

ja men den skulden betalar jag av nu 25/2

hmm

Tror du man hinner få löneutmätning till 25/4 för de andra som borde komma som BF när somhelst
Allt beror på om dom begär verkställande eller inte direkt ju , april är det ju ett tag till , jag räknar med att ha löneutmätning i april faktiskt . Mars klarar jag nog känns det som nu . Men april är tveksamt !

För att du ska få ej utmätning krävs att det blivit utslag alltså en anmärkning Eller ek dom på skulden.
Och att de sökanden begär verkställighet dvs vill driva in skulden
Du kanske kan be om avbetalning hos de du har skuld hos ?
Alltså måste det skett ett verkställande från de du är skyldig pengar för att utmätning ska ske
Innan dess får du brev från kfm där det står skuld att betala. Därefter får du inkomsredogörelse.
Sen beror det ju på vad du har i skulder. Hur stor ? Är det inte så mycket blir det oftast lönutmätning

När du får skuld att betala då betyder det att dom begärt verkställande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp