Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Kronofogden - berätta för mig
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bramserud" data-source="post: 68831" data-attributes="member: 3754"><p>Det låter rimligt. Jag har åkt på utmätning av banktillgodohavanden flera gånger, men om det har gått till nästa steg, dvs löneutmätning, så har inte kontona rörts efter att löneutmätningen har rullat igång. Om jag minns rätt så hade jag ett förbehållsbelopp på 12 000 nånting under förra vändan, och jag bör ha haft runt 30k på kontot periodvis under de månader jag hade löneutmätning utan att pengarna på kontot rördes. Jag bytte även bil under tiden utan att någon konfronterade mig angående den.</p><p></p><p>Att ha Kronofogden efter sig är inte som att ha ständig span på sig så att de märker minsta lilla krona man har för mycket. Om du t.ex skulle skaffa dig ett extraknäck så är det fullt möjligt att lönen därifrån inte rörs, även om du har utmätning på den vanliga lönen.</p><p></p><p>Är du ovän med fogden så kan han säkert punktmarkera dig och kolla upp dig varje vecka, men mig har de aldrig betett sig annat än bra mot, och då har jag haft trassel med dem av och till under nästan hela 2000-talet, så det bör ha varit många handläggare som har haft möjlighet att vara nitiska mot mig. De har säkert varken tid eller lust att hålla på och kolla alla hela tiden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bramserud, post: 68831, member: 3754"] Det låter rimligt. Jag har åkt på utmätning av banktillgodohavanden flera gånger, men om det har gått till nästa steg, dvs löneutmätning, så har inte kontona rörts efter att löneutmätningen har rullat igång. Om jag minns rätt så hade jag ett förbehållsbelopp på 12 000 nånting under förra vändan, och jag bör ha haft runt 30k på kontot periodvis under de månader jag hade löneutmätning utan att pengarna på kontot rördes. Jag bytte även bil under tiden utan att någon konfronterade mig angående den. Att ha Kronofogden efter sig är inte som att ha ständig span på sig så att de märker minsta lilla krona man har för mycket. Om du t.ex skulle skaffa dig ett extraknäck så är det fullt möjligt att lönen därifrån inte rörs, även om du har utmätning på den vanliga lönen. Är du ovän med fogden så kan han säkert punktmarkera dig och kolla upp dig varje vecka, men mig har de aldrig betett sig annat än bra mot, och då har jag haft trassel med dem av och till under nästan hela 2000-talet, så det bör ha varit många handläggare som har haft möjlighet att vara nitiska mot mig. De har säkert varken tid eller lust att hålla på och kolla alla hela tiden. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Kronofogden - berätta för mig
Topp