Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditupplysningar direkt när kreditvärdighet på MinUC

Är det normalt att banker och övriga borgenärer tar kreditupplysningar samma dag som kreditvärdigheten "återställs" på MinUC?
Är inne på sista månaden (Juli) av min skuldsanering (sista året utan betalplan) och för en vecka sedan dök det upp info via Kivra om att tre företag (Intrum, Fortum och Sergel) tagit kreditupplysning i stort sett samtidigt som MinUC uppdaterade min kreditstatus.

Ja räkna med att det kan komma fler. För mej trillade kreditupplysningarna in direkt när saneringen var slut och sen även några månader efter. Intrum var speciellt fula som försökte kräva mej på resterande skuld fast den ingått i saneringen. Skyllde på automtiska utskick vilket jag inte tror ett ögonblick på då kravet dök upp först då saneringen var slut.
Även alektum försökte kräva betalning.

Har dom rätt att ta en UC dagen efter en skuldsanering "officiellt" är avklarad?

Det legitima behovet som är en förutsättning ska väl komma under tiden SS fortfarande är aktivt?

Har dom rätt att ta en UC dagen efter en skuldsanering "officiellt" är avklarad?

Det legitima behovet som är en förutsättning ska väl komma under tiden SS fortfarande är aktivt?
Creditsafe för min del så ingen UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp