Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditupplysning vid skuldsanering

Hej! Fick beslut om skuldsanering i augusti. Idag fick jag post i Kivra om att både Intrum Sverige och Sergel Kredittjänster tagit en upplysning på mig via Creditsafe. Varför gör de det? Jag har inte köpt något eller försökt köpa något på kredit och inte startat några nya abonnemang eller annat. Trodde jag skulle slippa sådant här nu. Får obehagskänslor så fort sådana här kommer.
Någon som vet?

Mvh
Miranda

Du kommer förmodligen att få en hel del kreditupplysningar tagna på dig under skuldsaneringens gång.
Oftast görs dom på automatik.

Din beslut om skuldsanering har vunnit lagakraft och då ändrad anmärkningen från inledande skuldsanering till beslutad skuldsanering och allt skuldsaldo hos KFM nollas

I samband med det tas det automatiska kreditupplysningar från de borgenärer som har automatisk bevakning.

Intrum vet jag brukar även ta upplysning när inkomsten ändras. Så när slutskattebeskedet är fastställt varje år och uppdaterat hos kreditupplysningföretagen görs en kontroll.

Sen även när skuldsaneringen är över och anmärkningen försvinner så brukar en kreditupplysning tas vid dessa bevakningar.

Grattis till beslutad skuldsanering som vunnit lagakraft! :)

Din beslut om skuldsanering har vunnit lagakraft och då ändrad anmärkningen från inledande skuldsanering till beslutad skuldsanering och allt skuldsaldo hos KFM nollas

I samband med det tas det automatiska kreditupplysningar från de borgenärer som har automatisk bevakning.

Intrum vet jag brukar även ta upplysning när inkomsten ändras. Så när slutskattebeskedet är fastställt varje år och uppdaterat hos kreditupplysningföretagen görs en kontroll.

Sen även när skuldsaneringen är över och anmärkningen försvinner så brukar en kreditupplysning tas vid dessa bevakningar.

T A C K

T A C K :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp