Kreditupplysning vid bostadsköp, fler än en (lånelöfte, brygglån, tillträde)? SBAB

Hej,

Är det någon som har erfarenhet av ovan? Från att kontrakt skrevs till dess att tillträde sker kommer det att ha gått 3,5 månad.

Nojar lite då jag använt ett av mina kreditkort lite under december.

Tog två på mig, en vid lånelöfte sen en vid själva inflytten. Var 1 år emellan ungefär (nyproduktion) hade då även ett brygglån.

Jag o min sambo sökte lånelöfte i november.

Vi valde hos SEB och fick beviljat brygglån (tillfälligt i 6 mån)

Det har gått så sjukt smidigt allting o deras bemötande har varit hur bra som helst. Jag hade blanco på 260 k på uc och dom har inte ens frågat om mitt lån. Vi har inte heller varit på fysiskt möte utan allt har skett via telefon.

Vi sökte lånelöfte hos Swedbank först men dom ville inte bevilja brygglån mer än 1 månad o då är det svårt att sälja bostad först o sen flytta in i nya bostaden på 1 månad

Länsförsäkringar, 1 uc, var kanske 2månader mellan löfte och utbetalningar

Tack för svar. Jag ska uppenbarligen inte göra stora affärer för jag kommer inte ha ro i min själ förrän vi är inflyttade i Mars, haha.

Fler som har erfarenhet av Länsförsäkringars bolån? Vi har blivit beviljade lån, skrivit under lånehandlingar och har överbryggningslån i ca 2 veckor innan vi frånträder vår nuvarande bostad, har tillträde i nya först om ca 3 veckor. Har någon varit med om att LF tagit en UC vid själva tillträdet?
Vi skulle nämligen akut behöva ny bil och tänkte ta ett litet lån men vill inte riskera att förstöra ngt gällande huslånet.
Tacksam för svar!

Länsförsäkringar, 1 uc, var kanske 2månader mellan löfte och utbetalningar
Fler som har erfarenhet av Länsförsäkringars bolån? Vi har blivit beviljade lån, skrivit under lånehandlingar och har överbryggningslån i ca 2 veckor innan vi frånträder vår nuvarande bostad, har tillträde i nya först om ca 3 veckor. Har någon varit med om att LF tagit en UC vid själva tillträdet?
Vi skulle nämligen akut behöva ny bil och tänkte ta ett litet lån men vill inte riskera att förstöra ngt gällande huslånet.
Tacksam för svar!

Tacksam för svar!

Ganska få här har haft med länsförsäkringar att göra tror jag, men jag känner inte till någon det krånglat för.

Det låter lite riskfyllt om köper hus och har dåligt med buffert för oförutsedda händelser bara.

Tacksam för svar!

Ta ett lån utanför uc?Sen ta ett bättre blancolån?

SBAB endast 1 UC vid lånelöfte, en dryg månad efter skrevs kontrakt och kontantinsatsen betalades, ytterligare en dryg månad senare överlåtelse och bolån betalades ut. Inga fler UC än den vid löfte drygt 2 månader tidigare.
Det var dock mitt 4:e lånelöfte hos dom på 1-1,5 år (giltigt i 3 mån) då det tog tid att hitta ett hus jag var nöjd med och hade råd med :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp