Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditupplysning UC trots nekad "innan"

Hej,
jag har ett par kreditupplysningar hos UC på låneansökningar som jag gjort hos mindre nogräknade bolag.

När jag frågat varför min ansökan inte gick igenom har jag från flera fått svaret "Du har haft ett ärende hos oss tidigare som gått till inkasso" etc etc.
Jag hade alltså aldrig chansen att få något av dessa lån - känns lagom kul att företagen då tagit UC om jag redan var dömd på förhand.

Är det ett skäl att be UC ta bort dessa upplysningar?
Eller får jag stå mitt kasst för jag var dum nog?

Hej,
jag har ett par kreditupplysningar hos UC på låneansökningar som jag gjort hos mindre nogräknade bolag.

När jag frågat varför min ansökan inte gick igenom har jag från flera fått svaret "Du har haft ett ärende hos oss tidigare som gått till inkasso" etc etc.
Jag hade alltså aldrig chansen att få något av dessa lån - känns lagom kul att företagen då tagit UC om jag redan var dömd på förhand.

Är det ett skäl att be UC ta bort dessa upplysningar?
Eller får jag stå mitt kasst för jag var dum nog?
UC tar inte själva bort några upplysningar, det måste den som du sökt lån hos be UC att göra. Tyvärr är det nästan omöjligt att få bort en förfrågan :(

Uc förfrågningar försvinner efter 1 år från deras sida,vill jag minnas.Jag köpte en sak via på faktura igår och den Uc:n försvinner då 2017-07-12.Jag har haft 3 st som är borta i år som togs förra året rätt tätt inpå faktiskt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp