Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditupplysning på sambo under skuldsanering!

Har ni varit med om att eran sambo har fått en kreditupplysning under eran skuldsanering?
när jag berättade att jag har blivit beviljad så blev han lite rädd att dom ska ta en och förstöra hans score på något sätt.
och jag har ingen aning om sånt, vet bara att Kf kollade hans ekonomi under inledandet via Skatteverket.

Har ni varit med om att eran sambo har fått en kreditupplysning under eran skuldsanering?
när jag berättade att jag har blivit beviljad så blev han lite rädd att dom ska ta en och förstöra hans score på något sätt.
och jag har ingen aning om sånt, vet bara att Kf kollade hans ekonomi under inledandet via Skatteverket.
Man får inte ta kreditupplysningar utan anledning.
Att du har skuldsanering är ingen giltlig anledning för någon att ta upplysning på din sambo.

Intressant. Vilken borgenär gjorde det?

Din sambo har inget engangemang hos dom?

Intressant. Vilken borgenär gjorde det?

Din sambo har inget engangemang hos dom?
Ingen har tagit någon än men nu när jag blev beviljad så tog 3st kreditupplysning på mig och då blev han Orolig att dom ska ta på honom med, han har inga skulder och inga lån eller krediter idag.
Men då antar jag att jag kan säga till honom att slappna av för dom kommer inte ta något på honom.

Det finns ingen anledning för dom att göra en kreditupplysning på din sambo, och det får dom inte göra heller.
Sen att dom tog flera st på dig är normalt.
I början på min skuldsanering fick jag en hel drös upplysningar tagna på mig. Det har sedan minskat mer och mer ju längre skuldsaneringen pågått. Tror jag fått 1 senaste två åren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp