Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditupplysning 2 mån innan avslutad Skuldsanering

Jag har 2 månader kvar av min skuldsanering. Såg att Axactor tog kreditupplysning på mig. Finns det nån chans att min skuldsanering förlängs? Jag skickade in om omprövning för ca 1 år sen och fick då betala högre summa. Strax därefter blev min lön nån tusenlapp högre igen, i form av diverse OB pga extra närvaro på jobb varannan månad eller så... Tänkte inte lönt att ompröva igen men finns det chans att få skuldsanering förlängt såhär 2 månader innan jag är färdig. Själva ansökan om höjning/förlängning (om nån skulle välja att göra det) tar väl några månader att behandla tänker jag....

Jag har 2 månader kvar av min skuldsanering. Såg att Axactor tog kreditupplysning på mig. Finns det nån chans att min skuldsanering förlängs? Jag skickade in om omprövning för ca 1 år sen och fick då betala högre summa. Strax därefter blev min lön nån tusenlapp högre igen, i form av diverse OB pga extra närvaro på jobb varannan månad eller så... Tänkte inte lönt att ompröva igen men finns det chans att få skuldsanering förlängt såhär 2 månader innan jag är färdig. Själva ansökan om höjning/förlängning (om nån skulle välja att göra det) tar väl några månader att behandla tänker jag....
Inte svar på din fråga men är det inte jävligt taskigt att ge dig en ff med två månader kvar!?

" FÖRETAG SOM HÄMTAT INFORMATIONEN
Vi uppdaterar dina uppgifter i vårt system.Ring oss om du har några frågor! "

Kanske ingen kreditupplysning utan bara automatisk uppdatering av nåt slag?🤔

Diverse bolag gjorde upplysning på mig med i slutet på min skuldsanering så det är nog inget ovanligt. Jag fick jaga lite bolag att stryka skulden för vissa aktörer syntes på UC flera månader efter avslutad skuldsanering. Det var för dom inväntade sista utbetalningen från Kronofogden, men efter det var det inga problem. Dock hade jag en skuld hos Klarna och där är jag livstids spärrad verkar det som när jag testat.

Min skuldsanering är slut i februari då hinner ju inte skatten för föregående hinna fastställas så borgenärerna lär ju inte kunna se dom uppgifterna utan för året innan?

Jag fick också en förfrågan från dem idag! På måndag är det exakt 5 år sedan inledande och jag har haft betalningsfritt sista året. Så antar att min skuldsanering är klar på måndag, även om det står beräknat till sista februari på Kronofogden?

De kollar väl ändå varje år, så förstår inte varför de kollar nu, då inget uppdaterats nyligen...

Jag fick också en förfrågan från dem idag! På måndag är det exakt 5 år sedan inledande och jag har haft betalningsfritt sista året. Så antar att min skuldsanering är klar på måndag, även om det står beräknat till sista februari på Kronofogden?

De kollar väl ändå varje år, så förstår inte varför de kollar nu, då inget uppdaterats nyligen...
Står i min Kivra

FÖRETAG SOM HÄMTAT INFORMATIONEN:
Vi uppdaterar dina uppgifter i vårt system.Ring oss om du har några frågor!

Kan det bara vara nån sorts auto uppdatering hos Axactot och därför de tar upplysning, och inte förfrågan från nån annan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp